کد مطلب: ۸۴۶۲۳۰

قیمت گوشت قرمز ۹ مرداد ۱۴۰۲/ کاهش ۳۰ درصدی جمعیت دام کشور

قیمت گوشت قرمز ۹ مرداد ۱۴۰۲/ کاهش ۳۰ درصدی جمعیت دام کشور

قیمت انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد. برای دریافت جزئیات بیشتر تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت انواع گوشت قرمز در نهم مرداد ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

راسته با استخوان گوسفندی

۳۴۰,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۴۲۰,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۳۷۵,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۳۸۰,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۲۹۰,۰۰۰

گردن گوسفندی

۲۹۰,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۹۵,۰۰۰

گردن گوساله

۱۹۰,۰۰

قلم گوساله

۱۲۵,۰۰۰

سردست گوسفندی

۳۹۰,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۳۸۰.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۲۸۰.۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۳۶۵.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۳۹۰,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۴۱۵,۰۰۰

کاهش ۳۰ درصدی جمعیت دام کشور

حسن علیمرادی، مدیر عامل یک مجموعه فعال در حوزه صادرات و واردات دام اصلاح نژاد شده در خصوص آنچه می توان برای بازار دام زنده و گوشت قرمز طی ماه های آینده پیش بینی کرد، گفت: همانطور که می دانید سال قبل قیمت دام بسیار کاهش یافت و چون دولت حمایتی نکرد، دامداران دام های خود را راهی کشتارگاه ها کردند به نحوی که می توان گفت ۳۰ درصد دام کاهش یافته است.

او ادامه داد: با این تفاسیر با این روندی که در بازار و نهاده ها داریم بسیاری از دامداران دامداری های خود را جمع کردند و این امر موجب می ‌شود که افزایش قیمت دیگری را شاهد باشیم؛ یعنی با تمام شدن فصل گرما و طی ۴-۵ ماه آینده یک افزایش قیمت مجدد در نرخ گوشت خواهیم داشت.

علیمرادی در خصوص اینکه گفته می شود واردات گوشت طی هفته های اخیر موجب شکسته شدن قیمت ها می شود، نیز گفت: بحث واردات گوشت هم که مطرح می ‌شود به نظر من صحت ندارد چون منابع ارزی برای تخصیص و واردات وجود ندارد. از سوی دیگر قیمت های بین المللی هم به نحوی نیست که بتوانند به راحتی وارد کنند. لذا به جای اینکه این پول ها را در بازارهای خارجی هزینه کنند می توانند آن را در اختیار دامداران قرار بدهند و حمایت کنند و از این طریق قیمت گوشت داخلی را کاهش دهند.

منبع: بازار

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.