کد مطلب: ۸۴۷۰۷۳

بدهی گاز ایران به عراق کاهش یافت

بدهی گاز ایران به عراق کاهش یافت

نخست‌وزیر عراق گفت: بدهی گاز ایران به عراق به 9 میلیارد و 250 میلیون یورو کاهش یافته است و کار با طرف آمریکایی برای پرداخت بدهی‌ گاز ایران ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق سه‌شنبه شب در جلسه هفتگی دولت اعلام کرد که یک هیئت بانک مرکزی و بانک تجارت عراق، به کشور عمان سفر کرده‌اند تا درباره چارچوب تحویل بدهی‌ گازی ایران به عمان با هماهنگی آمریکا گفت‌وگو کنند.

به گزارش بغداد الیوم، وی تأکید کرد که بدهی گاز ایران به عراق به 9 میلیارد و 250 میلیون یورو کاهش یافته است و کار با طرف آمریکایی برای پرداخت مابقی بدهی‌ گاز ایران ادامه دارد.

السودانی تصریح کرد، در طول 7 ماه عمر دولت عراق، حدود یک میلیارد و 842 میلیون یورو بابت بدهی گاز وارداتی به ایران پرداخت شده است.

نخست‌وزیر عراق دو هفته گذشته همزمان با توافق ایران و عراق بر سر تبادل نفت و گاز، دلیل قطع صادرات گاز ایران به عراق را تحریم‌های آمریکا دانست و گفت که بغداد با تهران به توافق رسید و صادرات گاز از سر گرفته شد.

السودانی گفت که عراق همه بدهی‌های خود را پرداخت کرده و مطالبات ایران را در حساب شرکت‌های ایرانی قرار داده است.

وی گفت که صادرات گاز ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا متوقف شده است، اما با ایران توافق شد که در مقابل صدور نفت، گاز وارد کنیم.(ایسنا)

صادرات ۴ میلیارد دلاری گاز ایران به عراق

چندی پیش سخنگوی رسمی دولت عراق اعلام کرده بود که این کشور سالانه حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون متر مکعب گاز از ایران وارد می‌کند و قیمت این واردات به ۴ میلیارد دلار می‌رسد.

سخنگوی دولت عراق همچنین خاطرنشان کرد که عراق روزانه ۱۰۰۰ مگاوات برق از ایران وارد می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.