کد مطلب: ۸۴۷۷۷۱

روزانه بین ۴ تا ۵ هزار دام سبک به مقصد عمان قاچاق می‌شود

روزانه بین ۴ تا ۵ هزار دام سبک به مقصد عمان قاچاق می‌شود

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت: بر اساس آمار به دست آمده از کشور مقصد روزانه ۴ تا ۵ هزار دام سبک از کشور به مقصد بندر خصب عمان قاچاق می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در چهار ماه گذشته قیمت گوشت قرمز بالا بوده و هر کیلو گوشت گوسفند در ابتدای هفته بین ۳۹۰ (در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح شهر) تا ۵۸۵ هزار تومان (فروشگاه‌های آنلاین) بود. البته ران ممتاز این گوشت تا بالای یک میلیون تومان هم قیمت گذاری شده است.

به گزارش مهر، حتی بازار گوشت مرغ از مصوبه دولت تبعیت نکرده و در حالی که نرخ مصوب آن هر کیلو ۷۳ هزار تومان است این عدد در بازار به حدود ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد.

افزایش قیمت گوشت قرمز

بازار گوشت قرمز هم پیش از اعیاد اسلامی تغییر قیمت داشته و حتی نرخ هر کیلو گوشت گوساله از گوشت گوسفند پیشی گرفته و در برخی از قصابی‌های سطح شهر هر کیلو گوشت گوسفند ۴۰۰ هزار تومان و هر کیلو گوشت گوساله ۵۰۰ هزار تومان است.

در حالی که بنا بر آمار مرکز آمار ایران در بهار امسال پرواربندی دام سنگین نسبت به مشابه سال گذشته بیشتر بوده است. بنا بر گزارش این مرکز تعداد گاو و گوساله پروار شده در بهار سال ١٤٠٢ نزدیک به ٤٩٣ هزار رأس برآورد شد که نسبت به بهار سال قبل ۲۳.۳ درصد افزایش داشته است.

مجتبی عالی، مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت: ممکن است آمار منتشر شده از میزان پرواربندی و تولید در بخش دام‌های سنگین درست نباشد، دیگر اینکه با حذف ارز ۴۲۰۰ عوارض این امر امسال نمود بیشتری در بازار گوشت داشته است.

کاهش نقدینگی دامداران

وی افزود: دامداران نقدینگی کافی برای پرواربندی نداشته و این مساله هم ممکن است به کاهش تولید گوشت انجامیده باشد.

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در ادامه سخنان خود گفت: با توجه به اصلاحاتی که در قانون چک انجام شده برای سرعت به تولید چرا شرکت‌های توزیع کننده نهاده‌های دامی حاضر به پذیرفتن چک از دامداران نیستند و وثیقه درخواست می‌شود.

عالی درباره میزان قاچاق دام از کشور تصریح کرد: بر اساس آمار به دست آمده از کشور مقصد این دام‌ها روزانه ۴ تا ۵ هزار دام سبک از کشور به مقصد بندر خصب عمان قاچاق می‌شود.

وی درباره قاچاق دام سنگین هم گفت: در این بخش، دام سنگین از مرز عراق قاچاق می‌شود بنابراین آمار دقیقی در این باره وجود ندارد.

منبع: اعتمادآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.