خبر مهم:

کد مطلب: ۸۵۶۲۵۶

قیمت کالاهای اساسی در هفته پایانی مرداد + جدول

قیمت کالاهای اساسی در هفته پایانی مرداد + جدول

رصد بازار کالای اساسی در هفته پایانی مرداد نشان می‌دهد که قیمت کالاهای اساسی در هفته جاری با تغییرات اندکی همراه بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رصد هفتگی بازار کالاهای اساسی در هفته پایانی مرداد انجام شد. قیمت کالاهای اساسی در هفته جاری با تغییرات اندکی همراه بوده است.

در روزهای پایانی یکی از گرم‌ترین روزهای سال، شاهد افزایش برخی اقلام در بازار هستیم. از سوی دیگر افزایش اجاره‌بها سبب شده تا شعبات فروشگاه‌های زنجیره‌ای کاهش پیدا کند؛ به طوری که یکی از این برند قرار است تعداد شعبات خود را از ۱۷۰ مرکز خرید به ۱۰۰ شعبه کاهش دهد. در ۵ ماه نخست سال ۳۰ شعبه این فروشگاه زنجیره‌ای تعطیل شده تا سایر شعبات با حجم بیشتری از کالاها به شهروندان خدمات دهی کنند.

بازار حبوبات و لبنیات بازار به نسبت آرامی است. با افزایش نرخ فرآورده‌های لبنی در خرداد و تیر بازار تقاضا روند کاهشی داشته و کالاهای قیمت قدیم هنوز در سطح مراکز خرید موجود است. در میانه مرداد قیمت کنسرو رب نیز افزایش یافته اما محصولات با نرخ قدیم همچنان با حجم بالا در فروشگاه‌ها موجودی دارد.

بازار گوشت هم با هر کیلو گوشت قرمز بین ۳۹۰ تا ۵۶۰ هزار تومان و گوشت مرغ ۸۷ هزار تومان در حال فعالیت است.

در جدول زیر قیمت برخی کالاهای اساسی آمده است (تمام قیمت‌ها به هزار تومان است).(مهر)

227

قیمت کالاهای اساسی

سازوکار افزایش قیمت کالاهای اساسی در برنامه هفتم چگونه است؟

چندی پیش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفته بود: چند قلم کالای اساسی در مواد غذایی و جهیزیه وجود دارد و با توجه به قانون خانواده و جوانی جمعیت باید در برنامه هفتم توسعه تدبیری صورت گیرد که قیمت گذاری این کالاها به گونه‌ای باشد که افزایش قیمت آنها بیش از میزان افزایش حقوق‌ها نباشد، چرا که این کالاهای اساسی به صورت مستقیم بر معیشت مردم تأثیرگذار است. در شروع دولت سیزدهم و سال دوم مجلس شورای اسلامی این موضوع با همین نگاه مورد پیگیری قرار گرفت و در بودجه‌های سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز مورد توجه قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت وجود شرایط خوب، قیمت حداکثر ۲۵ قلم و در شرایط دیگر حداقل ۱۲ قلم مربوط به معیشت مردم و لوازم اساسی خانگی را تضمین می‌کنیم و باید دولت و مجلس شورای اسلامی مصمم باشند و باید این موضوع در قانون برنامه هفتم پیش‌بینی شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خیلی کوهیه شماها اصلا نمی فهمین فقر چیه نظر میپرسین