کد مطلب: ۸۷۳۹۱۸

پس از ۴۴ سال

صادرات تخم مرغ رکورد شکست

صادرات تخم مرغ رکورد شکست

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار کشور با اشاره به صادرات تخم مرغ گفت: با برنامه‌ریزی‌های وزارت جهاد کشاورزی سال گذشته ۵۵ هزار تن تخم مرغ صادر شد که نیمه نخست امسال به ۹۰ هزار تن افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حمیدرضا کاشانی در گفتگویی افزایش قیمت تخم مرغ را حاصل افزایش قیمت جهانی ذرت و سویا دانست و اظهار کرد: به دلیل افزایش قیمت جهانی مواد اولیه خوراک دام و طیور دچار نوسان قیمت شدیم البته ما درصدد گران کردن قیمت‌ها نیستیم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار کشور افزود: برای تولید به صرفه و مداوم بایستی مواد اولیه مناسب و به موقع به تولیدکننده ارائه کرد، چون تولیدکننده نمی‌تواند با زیان و یارانه‌ای سودش را دریافت و به تولید ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه کشور ۴ سال متوالی واردکننده تخم مرغ بوده است بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی برای تامین نیاز داخلی و صادرات تخم مرغ انجام شده که در نیمه نخست امسال رکورد صادرات تخم مرغ در ۴۴ سال گذشته با صادرات ۹۰ هزار تنی ثبت شد.

کاشانی با تاکید بر تاخیر ۲ تا ۴ماهه در تامین مواد اولیه گفت: اگر در روند تامین به موقع مواد خوراک دام اقدام موثری صورت پذیرد، ظرفیت تولید و صادرات مطلوب در کشور فراهم است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.