کد مطلب: ۸۷۹۷۹۵

میزان تجارت ایران و آمریکا از ابتدای ۲۰۲۳

میزان تجارت ایران و آمریکا از ابتدای ۲۰۲۳

دفتر آمار آمریکا از رشد ۱۷ درصدی صادرات این کشور به ایران در ۸ ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دفتر آمار آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و آمریکا در 8 ماهه نخست سال جاری میلادی به 33.4 میلیون دلار رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است. در ماه‌های ژانویه تا اوت سال 2022 بالغ بر 33 میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

جزئیات تجارت ایران و آمریکا در سال ۲۰۲۳

بر اساس این گزارش، در 8 ماهه نخست 2023 ارزش صادرات آمریکا به ایران رشد 17 درصدی داشته است. در 8 ماهه نخست سال قبل 27.9 میلیون دلار کالا از آمریکا به ایران صادر شده بود که این رقم در مدت مشابه امسال به 32.7 میلیون دلار افزایش یافته است.

اما واردات این کشور از ایران در 8 ماهه نخست سال جاری میلادی کاهش 86 درصدی داشته و به 0.7 میلیون دلار رسیده است. آمریکا در 8 ماهه نخست سال قبل 5.1 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

میزان تجارت ایران و آمریکا در مقایسه با کل مبادلات تجاری دو کشور با جهان رقم قابل توجهی نیست. ایران در بین مقاصد صادراتی آمریکا در 8 ماهه 2023 رتبه 176 و در بین منابع تأمین کالاهای وارداتی این کشور رتبه 217 را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، آمریکا در ماه اوت امسال 2.2 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده و واردات این کشور از ایران در این ماه صفر بوده است. آمریکا در اوت سال قبل 3.7 میلیون دلار کالا به ایران صادر و 0.1 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.