خبر مهم:

کد مطلب: ۸۸۳۲۹۱

رییس اتاق بازرگانی ایران خبرداد

ایجاد اتاق بازرگانی مشترک ایران با عربستان

ایجاد اتاق بازرگانی مشترک ایران با عربستان

رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به ایجاد اتاق بازرگانی مشترک ایران با عربستان گفت: با هماهنگی وزارت امور خارجه در حال اقداماتی هستیم که در زمان مناسب درباره تبادل هیات و به جهت رسیدن به توافق با اتاق عربستان درباره تشکیل شورای مشترک فکر کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسین سلاح‌ورزی درباره روند مذاکرات همکاری‌های اقتصادی و تجاری با عربستان و ایجاد اتاق بازرگانی مشترک ایران با عربستان اظهار داشت: با همتایان عربستانی در ارتباط هستیم و در این مدت چه به صورت دو جانبه چه از طریق اتاق‌ کشورهای اسلامی با همکاران عربستانی ملاقات متعددی داشتیم و در روزهای آینده هم ملاقاتی با سفیر این کشور خواهیم داشت. با هماهنگی وزارت امور خارجه در حال اقداماتی هستیم که در زمان مناسب درباره تبادل هیات و به جهت رسیدن به توافق با اتاق عربستان درباره تشکیل شورای مشترک فکر کنیم.

وی ادامه داد: درباره تشکیل اتاق مشترک باید دید که شرایط چگونه است.

رییس اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این سوال که در مدت ۴ ماه گذشته با توجه به تلاش عده‌ای برای ایجاد موانع در مسیر فعالیت‌های اتاق، آیا خللی در برقراری ارتباط و تعامل با اتاق‌های خارجی ایجاد شده، گفت: خیر ، البته مشکل خاصی هم ایجاد نکرده‌اند جز اینکه ممکن است بعضا در جلساتی که به موجب قانون اتاق صاحب رای است، دعوت نکنند که این مورد را هم باید مراجع ذیصلاح بررسی کنند که آیا این اقدام ترک فعل یا عدم رعایت قانون است اما مطلقا خللی در فعالیت‌های روزمره اتاق وجود ندارد و در همه بخش‌ها در حال انجام کار و وظایف خود هستیم.

سلاح‌ورزی همچنین درباره اثر عضویت ایران در پیمان بریکس و اینکه آیا عضویت در بریکس می‌تواند منجر به ارتقای سطح تعاملات خارجی تجار کشورمان با کشورهای عضو این پیمان خواهد شد، گفت: از ابتدای سال آینده میلادی ایران عضو بریکس خواهد شد، همزمان ارتباطات دو جانبه با کشورهای عضو بریکس برقرار کرده‌ایم. همچنین در حال مذاکره هستیم که بتوانیم میزبان نمایندگان اتاق کشورهای عضو پیمان بریکس باشیم تا زمینه افزایش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای عضو این پیمان را فراهم کنیم و درباره کشورهای اسلامی عضو D8 هم همین اقدام و مذاکره در حال انجام است.

وی ادامه داد: اخیرا ملاقاتی با دبیر کل گروه D8 داشتیم و به توافق رسیدیم که بتوانیم در ابتدای سال میلادی آینده میزبان اتاق‌های کشورهای عضو D8 باشیم تا مجموع پیشنهاداتی را برای ارایه در کنفرانس کشورهای D8 بررسی کنیم.

رییس اتاق بازرگانی ایران همچنین درباره استقبال تجار و بازرگانان کشور برای استفاده از کارت‌های اعتباری روسیه که اخیرا معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه درباره انجام توافقات با روسیه در این باره خبر داده، گفت: هرگونه پیمان‌های پولی دو جانبه و ساز و کاری که بتواند منجر به این شود که دو کشور با ارزهای محلی و خارج از سلطه دلار با هم بتوانند مراوده کنند، اثرگذار و کمک به تجار کشورمان است.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.