کد مطلب: ۸۸۴۸۷۰

تحولات بازار آهن طی یک ماه اخیر/ قیمت میلگرد ۵ درصد کاهش یافت

تحولات بازار آهن طی یک ماه اخیر/ قیمت میلگرد ۵ درصد کاهش یافت

رئیس اتحادیه آهن فروشان قزوین درباره قیمت میلگرد در بازار گفت: یکی از دلایل کاهش قیمت در بازار آهن را می‌توان فشارهایی که از سمت دست اندرکاران مسکن ملی بر بازار وارد شده عنوان کرد و این اتفاق، بازارساز را مجبور کرد با مدیریت وضعیت پیش آمده، اجازه افزایش قیمت ندهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود اصفهانی، رئیس اتحادیه آهن فروشان قزوین با تحلیل هفتگی بازار آهن درباره قیمت میلگرد اظهار داشت: با توجه به میانگین نرخ‌های بازار آهن، از ابتدای مهرماه تا امروز در هر کیلوگرم میلگرد حدود هزار تومان کاهش قیمت داشتیم. در واقع میلگردی که در پایان شهریور ماه در پایین‌ترین قیمت کیلویی ۲۴ هزار تومان بود، امروز همان میلگرد را با کاهش ۵ درصدی می‌توان با ارزش افزوده، ۲۲ هزار و ۸۰۰ هزار تومان خرید.

دلایل کاهش قیمت میلگرد

وی ادامه داد: یکی از دلایل کاهش قیمت در بازار آهن را می‌توان فشارهایی که از سمت دست اندرکاران مسکن ملی بر بازار وارد شده عنوان کرد و این اتفاق، بازارساز را مجبور کرد با مدیریت وضعیت پیش آمده، اجازه افزایش قیمت ندهد. همچنین ناگفته نماند رکود بسیار شدیدی نیز در بازار مسکن وجود دارد که از دیگر علت‌های کاهش قیمت در بازار آهن محسوب می‌شود.

رئیس اتحادیه آهن فروشان قزوین تصریح کرد: از طرفی، اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از سفته بازی و دلالی در بازار فولاد و سامانه‌های متعددی مانند سامانه تجارت و صدور بر خط فاکتورهای فروش که در چند سال اخیر به بهره برداری رسیده‌اند، در روند کاهشی قیمت‌ها موثر بودند.

اصفهانی با بیان اینکه به دلیل شرایط موجود نمی‌توان وضعیت بازار آهن را در آینده پیش بینی کرد، گفت: در این راستا، تا زمانی که دست اندرکاران مسکن ملی و مدیران بازار فولاد به توافق واحدی نرسند، نمی‌توان چشم اندازی برای بازار فولاد متصور شود. همچنین روند آتی بازار آهن و فولاد به خروجی و راهبردهای تصمیمات کمیته ۳ جانبه نیز بستگی دارد.

منبع: فولادبان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.