کد مطلب: ۸۸۶۳۳۷

در کارگروه مالیاتی اتاق اصناف چه گذشت؟

در کارگروه مالیاتی اتاق اصناف چه گذشت؟

به موجب بند دوم مصوبات سیصد و بیست و چهارمین جلسه هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، کارگروه مالیاتی اتاق اصناف ایران تشکیل شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، در پی این مصوبه؛ مجتبی صفایی رئیس اتاق اصناف ایران مهدی امیدوار عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران را به عنوان رئیس کارگروه مالیاتی اتاق اصناف ایران منصوب کرد.

بر اساس این حکم حمیدرضا رستگار، علیرضا تهیدست و محمد نمکی‌زاده از اعضای هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران، محمود بنانژاد دبیرکل اتاق اصناف ایران، مهرداد آرمان معاون حقوقی و امور مجلس، مرتضی حبیب‌زاده مشاور امور مالیاتی و مهدی برومند مشاور امور مالی اتاق اصناف ایران به عنوان اعضای این کارگروه منصوب شدند.

ارتباط مستمر با تشکل‌های صنفی در سراسر کشور، مشارکت فعال در تنظیم طرح‌ها و لوایح مالیاتی، اجرای برنامه‌های آموزشی حوزه‌های مالیاتی به جامعه صنفی از جمله ماموریت‌های این کارگروه در راستای اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای جامعه صنفی خواهد بود.

برگزاری نخستین نشست کارگروه مالیاتی اتاق اصناف ایران

همچنین نخستین نشست کارگروه مالیاتی اتاق اصناف ایران با حضور اکثریت اعضاء و به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شد.

مهدی امیدوار رئیس کارگروه مالیاتی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: به موجب بند دوم مصوبات سیصد و بیست و چهارمین جلسه هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، کارگروه مالیاتی اتاق اصناف ایران تشکیل شد.

عضو و سخنگوی هیات رئیسه اتاق اصناف ایران افزود: این کارگروه تشکیل شده است تا در سطح کلان به دنبال رفع مشکلات مالیاتی حوزه اصناف با بخش حاکمیتی باشیم و بتوانیم اولویت‌هایی را برای کمیسیون بیمه و مالیات اتاق اصناف ایران مشخص کنیم.

امیدوار افزود: موضوعات و مشکلات مالیاتی و آموزش قوانین در سال‌های گذشته به ماه‌های پایانی سال مالیاتی کشیده می‌شد و ما در نظر داریم در سال جاری، هرچه سریعتر با سازمان امور مالیاتی به توافقاتی برسیم و مسائلی از جمله دریافت مالیات‌های اضافه و مالیات های غیرعادلانه به ویژه در حوزه مالیات بر کارت به کارت‌ها را رفع کنیم.

وی بیان کرد: حضور نمایندگان اصناف در جلسات تعیین اینتاکد سازمان امور مالیاتی یکی از مباحث بسیار مهم برای اصناف است. چرا که شاهد هستیم سود قانونی واحد صنفی در فروش از ضریب مالیاتی گاها کمتر است. به این معنا که یک واحد صنفی بیش از آنچه سود کند، مالیات می‌دهند.

سخنگوی هیات رئیسه اتاق اصناف ایران تصریح کرد: افزایش سقف معافیت‌های مالیاتی و افزایش حد نصاب تبصره ماده ۱۰۰ کار بسیار سختی است اما تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا بتوانیم این مطالبه صنفی را به سرانجام برسانیم.

رئیس کارگروه مالیاتی اتاق اصناف ایران تاکید کرد: پژوهش و کسب اطلاعات به روز درباره آمار و ارقام مجموعه اقدامات صنفی از دغدغه‌های اتاق اصناف ایران و راه برون رفت از مسیر اشتباه و اصلاح نگاه نادرستِ دیگر نهادها نسبت به اصناف است و این امر درخصوص آمارگیری واقعی از مالیات‌های پرداختی، فرارهای مالیاتی و معافیت‌های مالیاتی اصناف حائز اهمیت است.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران اظهار کرد: آموزش و افزایش آگاهی تشکل های صنفی و واحدهای صنفی نسبت به حقوق و تکالیف مالیاتی نیز دیگر دغدغه این کارگروه است که معاونت آموزش و پژوهش اتاق اصناف ایران در حال بارگذاری محتواهای آموزش مالیاتی برای آموزش های غیرحضوری اصناف است.

رئیس کارگروه مالیاتی اتاق اصناف ایران بیان کرد: در جلسات بعدی این کارگروه از معاونان سازمان امور مالیاتی کشور نیز دعوت خواهد شد تا رایزنی‌هایی برای مطالبات اصناف انجام شود.

به گفته امیدوار، کارگروه مالیات اتاق اصناف ایران این مباحث را در سطح کلان و با استفاده از ظرفیت مشاوران بخش خصوصی بررسی خواهد کرد و خروجی آن‌ها واگذار به کمیسیون‌ بیمه و مالیات شده و با مجموعه اتاق‌های اصناف کشور به اشتراک گذاشته می‌شود.

منبع: اتاق اصناف

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.