کد مطلب: ۸۸۷۲۷۶

حذف اصناف از جلسات تنظیم بازار

حذف اصناف از جلسات تنظیم بازار

رییس اتاق اصناف ایران گفت: در گذشته اصناف در جلسات تنظیم بازار حاضر می‌شدند اما اکنون حذف شدند و تنها مصوبات جلسه این ستاد برای اجرا به اصناف اعلام می‌شود که خواهان تجدید نظر وزیر صمت در این خصوص هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجتبی صفایی در مراسم رونمایی از طرح یکپارچه‌سازی بازرسی‌های اصناف اظهار داشت: برای بازرسی‌های اصناف نیازمند 700 خودرو بودیم از آنجا که 150 خودرو استیجاری از گذشته وجود داشت با اضافه شدن 550 خودرو جدید ظرفیت مورد نیاز برای ناوگان بازرسی اصناف تکمیل شد.

وی گفت: از یک میلیون و 500 هزار بازرسی اخیری که در اصناف و بازاریان انجام شده است 75 هزار پرونده تخلف تشکیل شد که نشان دهنده آن است که در حدود 3 درصد از این بررسی‌ها تخلف روی داده است.

صفایی با اشاره به حذف اتاق اصناف از جلسات تنظیم بازار، تصریح کرد: در گذشته اصناف در جلسات تنظیم بازار حاضر می‌شدند اما اکنون حذف شدند و تنها دستورات جلسه این ستاد برای اجرا به اصناف اعلام می‌شود که خواهان تجدید نظر وزیر صنعت در این خصوص هستیم.

وی گفت: بر اساس تبصره 7 ماده 72 بابت بازرسی‌هایی که توسط اصناف انجام می‌شود باید درصدی از جریمه ها به خود اصناف برگردد که این مهم تا به امروز روی نداده است.

رئیس اتاق اصناف ایران در ارتباط با صدور پروانه برای دستفروشان گفت: اخیرا مصاحبه‌ای در این خصوص انجام شده و در آن اعلام شد برای دستفروشان پروانه صادر می شود اما باید توجه داشت که دستفروشان باید تنها در قالب روزبازارها ساماندهی شوند.

صفایی گفت: در حال حاضر دستفروشان در جلوی مغازه اصناف دستفروشی می‌کنند و فعالین صنفی نمی‌توانند جلوی آنها را بگیرند در صورتی که پروانه نیز به آنها داده شود مشکلات بیشتری ایجاد خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.