کد مطلب: ۸۹۵۸۱۹

تاخیر در ارسال ۹ میلیون بشکه نفت عربستان و عراق

تاخیر در ارسال ۹ میلیون بشکه نفت عربستان و عراق

نفتکش‌هایی که نزدیک به ۹ میلیون بشکه نفت عربستان و عراق حمل را می‌کنند، در پی تغییر مسیر خود از راه دریای سرخ و کانال سوئز، محموله‌های خود را با تاخیر تحویل خواهند داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، این نفتکش‌ها، نفت خام و فرآورده‌های نفتی را در بنادر راس تنوره و جبیل عربستان سعودی و بندر بصره عراق بارگیری کردند و ابتدا از طریق دریای سرخ و کانال سوئز به سمت اروپا حرکت کردند. با این حال، بر اساس داده‌های ردیابی کشتی‌ها که توسط بلومبرگ گردآوری شده است، مسیر این نفتکش‌ها در ۱۲ ژانویه یا پس از آن، از تنگه باب المندب منحرف شد.

در ۱۲ ژانویه، بزرگترین گروه‌های صنعت کشتیرانی و نفتکش جهان به اعضا توصیه کردند به دلیل نگرانی‌های امنیتی در منطقه  دریای سرخ، از باب المندب دوری کنند.

مسیر جایگزین که از طریق دماغه امید نیک در آفریقا است، زمان سفر بین خاورمیانه و اروپا را در مقایسه با مسیر کانال سوئز، حدود دو هفته افزایش می‌دهد.

هفته گذشته، یک غول بزرگ نفتی دیگر ترانزیت نفتکش را از طریق دریای سرخ، متوقف کرد. روزنامه وال استریت ژورنال سه شنبه هفته گذشته به نقل از منابع آگاه نوشت: شرکت شِل حمل تمام محموله‌های خود را از طریق مسیر دریای سرخ و کانال سوئز به دلیل افزایش تنش‌ها در منطقه، به حالت تعلیق درآورده است.

شرکت‌ بزرگ انگلیسی بریتیش پترولیوم (BP) در اواسط دسامبر، به‌دلیل بدتر شدن وضعیت امنیتی برای کشتیرانی در دریای سرخ، موقتا عبور تمام محموله‌ها از این مسیر را به حالت تعلیق درآورد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، تنش‌ها در منطقه دریای سرخ در پی حملات ارتش یمن که در پاسخ به حملات موشکی هفته گذشته آمریکا و انگلیس به بخش‌هایی از خاک این کشور صورت گرفت، تشدید شده است.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.