خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۷۴۳۳

جزئیات برنامه حمایتی وزارت صمت برای حمایت از صنایع کوچک

جزئیات برنامه حمایتی وزارت صمت برای حمایت از صنایع کوچک

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، برنامه وزارت صمت برای حمایت از صنایع کوچک را تشریح کرد و گفت: پروژه توسعه خوشه‌ای و تبدیل مشاغل محلی به نواحی صنعتی کوچک در دست اقدام است.

به گزارش تجارت‌نیوز، فرشاد مقیمی در رابطه با نقش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در تقویت کسب و کارهای بومی و ایجاد بنگاه‌های اقتصادی، گفت: تا امروز نزدیک به ۵۰۵ خوشه مشاغل بومی و محلی کوچک در کشور شناسایی شده است و خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، توانسته‌ایم ۱۸۵ خوشه مشاغل محلی کوچک را به شبکه بازار ملی کشور، متصل کنیم.

وی افزود: این مشاغل که صنایع و حرفه‌های زیر ۵۰ نفر نیروی کار را شامل می‌شود با پیگیری‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ظرفیت شناسی شده و با شناسایی مزیت‌های آن‌ها به آموزش جهت تخصصی کردن مشاغل بومی و به روز رسانی آن‌ها پرداخته‌ایم.

معاون وزیر صمت در رابطه با برنامه‌های حمایتی این وزارت خانه برای صنایع و مشاغل محلی کوچک، اظهار کرد: آموزش، اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و ارائه تسهیلات حمایتی مخصوص کارآفرینان از وظایف سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است و با پیگیری‌های به عمل آمده، پروژه توسعه خوشه‌ای و تبدیل مشاغل محلی به نواحی صنعتی کوچک در دست اقدام است که در حال حاضر ۵۶ خوشه کار در حال تبدیل به نواحی صنعتی کوچک در کشور است.

مقیمی در پایان، تاکید کرد: تبدیل مشاغل محلی به نواحی صنعتی کوچک یکی از مهم‌ترین عوامل در جلوگیری از مهاجرت‌ها و جابه جایی جمعیت است که می‌تواند نقش مهمی در توسعه مناطق و نواحی جمعیتی کوچک مقیاس باشد و خوشبختانه در سال جاری توانستیم، واحدها و خوشه‌های تولیدی کوچک را به میزان ۱۸ درصد افزایش دهیم تا به سهم خود در توسعه نواحی تولیدی و صنایع محلی کوچک در کشور شریک باشیم.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.