فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۵۲۴

بحران کمبود شیرخشک در کشور ادامه دارد

بحران کمبود شیرخشک در کشور ادامه دارد

نائب رئیس انجمن داروسازان تهران می‌گوید در بحرانی برای شیرخشک گرفتار شده‌ایم. من در داروخانه خودم مثلاً ۱۰۰ میلیون از بیمه طلب دارم، اما ۱۵ میلیون به من پرداخت کردند. هیچکس پاسخگو نیست که چرا درباره پول شیرخشک کم کاری می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بهمن صبور، نائب رئیس انجمن داروسازان تهران، درباره کمبود شیرخشک گفت: الان بزرگترین مشکل شیرخشک، مشکل عدم شفافیت در واریزی‌های ارز شیرخشک است. الان در بحرانی برای شیرخشک گرفتار شده‌ایم. من در داروخانه خودم مثلاً ۱۰۰ میلیون از بیمه طلب دارم، اما ۱۵ میلیون به من پرداخت کردند. هیچکس پاسخگو نیست که چرا درباره پول شیرخشک کم کاری می‌شود. ما با عدم شفافیت در زمینه پرداختی‌های شیرخشک مواجهیم که باعث ایجاد مشکل شده است. در حوزه داروسازی و داروخانه، بزرگترین چالش ما چالش نقدینگی است. دولت باید این چالش را برای همه حل کند.

وی در ادامه درباره چالش کمبود نقدینگی و عدم ثبت سفارش دارو بیان کرد: الان تمام واردکننده‌های مواد اولیه دارو، طبق اعلام بانک مرکزی باید معادل ریالی یورو و دلار را واریز کنند تا به آن‌ها ارز بدهند، اما ریالی وجود ندارد. بانک‌ها در زمینه وام کمک نمی‌کنند و نقدینگی لازم برای ثبت سفارش وجود ندارد. به ما اگر پول را سروقت بدهند، ما هم به شرکت‌ها می‌دهیم و این چرخه درست کار خواهد کرد.

نائب رئیس انجمن داروسازان تهران، درباره دیگر عوامل مؤثر بر کمبود شیرخشک اظهار داشت: ما اوایل یک نوع شیرخشک داشتیم که همه بچه‌ها مصرف می‌کردند؛ الان برند‌ها خیلی زیاد شده‌اند. ما نزدیک ۵۰ مدل شیرخشک داریم که مصرف‌کننده را گمراه کرده است. مثلاً دیروز عده‌ای از مشتری‌ها دنبال یک نوع خاص از شیرخشک بودند درحالیکه این شیرخشک تفاوت خاصی با مدل‌های دیگر نداشت. تنوع برند اینقدر زیاد شده که به مسأله کمبود دامن‌زده است. 

صبور درباره راهکار عبور از بحران کمبود شیرخشک گفت: مشکل نقدینگی باید در بازار دارو حل شود. اگر مشکل نقدینگی حل شود، شیرخشک هم به اندازه کافی تأمین می‌شود. پیشنهاد ما این است که یارانه شیرخشک را به مادر‌هایی بدهند که بچه کوچک دارند. یعنی قیمت را برای مصرف‌کننده آزاد کنند، تفاوت قیمت آن به مادری داده شود که از شیرخشک استفاده می‌کند. شیوه فعلی که شیرخشک را با یارانه ارائه می‌کنند، روش خوبی نیست و تجربه ما می‌گوید این روش بازار را با کمبود مواجه می‌کند. دولت باید روش دیگری را برای شیرخشک جایگزین کند.

منبع : انتخاب

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.