خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۵۰۳

قیمت بلیت قطار برای گردشگران خارجی افزایش یافت

قیمت بلیت قطار برای گردشگران خارجی افزایش یافت

عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی از افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیت قطار‌های ۵ ستاره برای مسافران داخلی و افزایش ۵۰ درصدی برای گردشگران خارجی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محسن فاتحی زاده عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی گفت: پس از سه سال وقفه در اصلاح قیمت‌ها، امسال افزایش 30 درصدی قیمت بلیت قطار‌های 5 ستاره مصوب شد. در سال‌های 1400 و 1401 میزان افزایش قیمت بلیت قطار 5 ستاره صفر درصد بود که پارسال مشمول افزایش 10 درصدی شد در حالیکه مجموع افزایش نرخ تورم در این 3 سال بیش از 100درصد بوده‌است.

وی بابیان اینکه زمانی که قطار‌های 5 ستاره راه‌اندازی شد بلیت این قطار‌ها مشمول قیمت‌های تکلیفی و مصوب نبود بیان کرد: در ابتدا قیمت‌ها براساس عرضه و تقاضای مشخص میشد، اما این موضوع به اجرا نرسید.

عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی افزود: افزایش قیمت‌ها منجر به توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی، ارتقای کیفیت، تنوع خدمات و همچنین رقابت پذیری میان مد‌های حمل ونقل می‌شود در حال حاضر سهم قطار‌های 5 ستاره از ناوگان ریلی کشور بین 6 الی 7 درصد است.

وی در پاسخ به این سوال که با افزایش 30 درصدی قیمت‌ها نرخ بلیت قطار 5 ستاره تهران -مشهد به چه عددی رسیده و استقبال از خرید بلیت قطار‌های 5 ستاره در بازار چگونه است؟ گفت: در حال حاضر قیمت بلیت قطار 5 ستاره مسیر تهران- مشهد 970 هزار تومان است که میزان استقبال را می‌توان از سرعت خرید ارزیابی کرد و قطار‌ها با 100 درصد ضریب اشغال در حال سیر هستند.

فعال بخش حمل‌ونقل ریلی تصریح کرد:متوسط عمر 133 واگن مسافری 5 ستاره (13 رام) حدود 25 سال است از این تعداد واگن در حال حاضر 10 رام در حال سیر است و 3 رام دیگر تعمیرات اساسی است

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.