فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۶۶۴

کدام کالاها از ایران به اروپا صادر شدند؟ + نمودار

کدام کالاها از ایران به اروپا صادر شدند؟ + نمودار

جزییات صادرات ایران به اتحادیه اروپا، در بهار 1403 نشان می‌دهد در این فصل، به 118.9 هزار تن کالا به ارزش 47.5 میلیون دلار از ایران به این اتحادیه صادر شده است.

 به گزارش تجارت‌نیوز، براساس داده‌های گمرک در بهار سال 1403 حجم واردات ایران از اتحادیه اروپا به یک میلیارد و 300 میلیون دلار رسید که این امر نشان می‌دهد مناسبات تجاری به نفع این اتحادیه بوده است. حجم واردات کالا از اتحادیه اروپا برابر با 699.1 هزار تن بوده است.

با توجه به داده‌های اعلام شده از سوی گمرک می‌توان گفت 70.4 میلیون دلار از کالای صادراتی به اتحادیه اروپا به 10 قلم اول صادرانی اختصاص داشته است و سایر کالاهای صادراتی سهم اندکی در ارسال کالا به این اتحادیه داشته‌اند.

10 قلم اول صادراتی به اتحادیه اروپا

داده‌های اعلام شده از سوی گمرک نشان می‌دهد که سه کالای اول صادراتی به اتحادیه اروپا شامل « پلی استایرن قابل انبساط و مقاوم در برابر آتش» به ارزش 14.1 میلیون دلار « پلی استیرن غیر قابل انبساط معمولی» به ارزش 10.8 میلیون دلار و با اختلاف اندک «مغز پسته تازه یا خشک» به ارزش 10.5 میلیون دلار قرار داشته‌اند.

از سوی دیگر در این مدت «سایر آنتی سرم ها و مشتقات خونی غیر مذکور در جای دیگر» با ارزش 9.8 میلیون دلار و «روده، بادکنک و شکمبه حیوانات کامل یا قطعه-قطعه شده (غیر از روده، بادکنک و شکمبه ماهی)» نیز با ارزش 7.4 میلیون دلار نیز جایگاه چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

اما در رتبه پنجم تا دهم« سایر پلی استیرن به اشکال ابتدایی قابل انبساط بجز مقاوم در برابر آتش» با ارزش 5.3 میلیون دلار، « چربی ها و روغن های حیوا نی یانباتی تغییر یافته شیمیائی غیر مذکور یا در جای دیگر» با ارزش 4.8 میلیون دلار، « پسته ها با پوست تازه یا خشک» به ارزش 4.1 میلیون دلار و « فروسیلیسیوم دارای بیش از 55درصدولی مساوی یاکمتر از 80 درصد وزنی سیلیسیوم» با ارزشی برابر با 3.6 میلیون دلار و « پلی استیرن غیر قابل انبساط مقاوم در برابر ضربه (HIPS)STYRECE POLY IMPACT HIGH) » با ارزشی برابر با 2.3 میلیون دلار قرار دارند.

صادرات ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا

 

منبع : دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.