فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۲۳۰

کاهش صادرات بزرگترین تامین کننده برق اروپا

کاهش صادرات بزرگترین تامین کننده برق اروپا

کاهش صادرات برق فرانسه در تابستان پس از خاموشی های برنامه ریزی شده و نشده در این کشور باعث بالا رفتن قیمت برق در سایر بازارهای برق اروپا مانند ایتالیا، سوییس، بلژیک و آلمان خواهد شد.

به گزارش تجارت نیوز،

فرانسه به عنوان بزرگترین صادر کننده برق در اروپا قصد دارد صادرات این انرژی به کشورهای همسایه را محدود کند که باعث بالا رفتن قیمت برق در سایر بازارهای برق اروپا مانند ایتالیا، سوییس، بلژیک و آلمان خواهد شد.

اویل پرایس نوشت: فرانسه که حدود ۷۰ درصد از برق خود را از طریق انرژی هسته‌ای تولید می‌کند در سال گذشته به بزرگ‌ترین صادر کننده برق اروپا تبدیل شد که دلیل آن پایان تعمیرات و نگهداری نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور و کاهش تقاضای داخلی بود.

فرانسه که در ۲۰۲۲ برای اولین بار طی ۴۰ سال گذشته به واردکننده خالص برق تبدیل شده بود، حدود ۵۰ تراراوات ساعت برق بیشتری نسبت به واردات خود در ۲۰۲۳، صادر کرده است.

البته اپراتور شبکه برق فرانسه در سال جاری میلادی با مشکلات عملیاتی بی‌سابقه‌ای مواجه شده که دلیل آن صادرات بالا به همسایه‌های شرقی بوده که خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده یا نشده ایجاد کرده است.

در نتیجه، این اپراتور صادرات برق در بهار ۲۰۲۴ را محدود کرد که باعث بالا رفتن قیمت برق در کشورهای همسایه شد.

شبکه برق فرانسه حالا اعلام کرده یک شرایط سخت دیگر از ۲۹ ژوئیه تا اواسط اکتبر به خاطر کاهش صادرات تا ۸ گیگا وات، در پیش است.

این محدودیت صادرات باعث می‌شود اختلاف قیمت برق بین فرانسه و همسایه‌های شرقی این کشور در ماه‌های اوت و سپتامبر افزایش یابد.

کشورهایی که بیش از بقیه تحت تاثیر این محدودیت قرار می‌گیرند عبارتند از ایتالیا، سوئیس، آلمان و بلژیک.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.