خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۳۳۱

قیمت گذاری لوازم خانگی به روال قانونی برمی گردد؟

قیمت گذاری لوازم خانگی به روال قانونی برمی گردد؟

رییس انجمن لوازم خانگی گفت: طبق قانون مصوب مجلس در تیر ماه امسال، قیمت گذاری فقط باید مشمول کالاهای اساسی شود. بنابراین قیمت گذاری لوازم خانگی که جزو کالاهای اساسی نیست، تخلف محسوب می شود.

به گزارش تجارت نیوز،

عباس هاشمی در مورد قیمت گذاری لوازم خانگی با بیان اینکه عدم دخالت دولت در بسیاری از حوزه‌ها می‌تواند آرامش را به آن حوزه برگرداند، اظهار کرد: در رابطه با قیمت گذاری لوازم خانگی جلساتی با وزارت صمت داشتیم و پیش از آن نیز نامه‌ای به سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار ارسال کردیم. در این نامه تمام مستندات اعم از قیمت مواد اولیه، تورم، هزینه حمل و نقل، هزینه‌های مترتب بر تولید و اثرگذاری بر کالا و… را شرح داده بودیم. در این نامه درخواستی هم برای تعدیل قیمت‌ها داشتیم.

رئیس انجمن ملی لوازم خانگی ایران افزود: طبق قانون مصوب مجلس در تیر ماه امسال، قیمت گذاری فقط باید مشمول کالاهای اساسی شود. بنابراین با توجه به اینکه لوازم خانگی جزو کالاهای اساسی محسوب نمی‌شود قیمت گذاری این کالا تخلف است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت گذاری لوازم خانگی از مسیر ستاد تنظیم بازار صورت می‌گیرد اما این موضوع خلاف قانون است. بنابراین به نظر می‌رسد قیمت گذاری لوازم خانگی به روال قانونی برگردد.

هاشمی در خصوص اینکه چند قلم لوازم خانگی مشمول قیمت گذاری دستوری است، گفت: در حال حاضر ۴ قلم شامل یخچال، فریزر، لباسشویی و تلویزیون مشمول نظارت پیشینی است. باید به تدریج این نظارت پیشینی به پسینی تبدیل شود؛ به این شکل که تولیدکننده اطلاعات و قیمت محصولات خود را در سامانه سازمان حمایت بارگذاری می‌کند و اگر تخلفی صورت گیرد یا مصرف کننده شکایتی داشته باشد به آن رسیدگی می‌شود.

وی تاکید کرد: در واقع بر اساس مستندات، قیمت کالا بارگذاری می‌شود و نیازی به اخذ مجوز از قبل نیست.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.