فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۸۲۴

آرامکو از افزایش قیمت نفت عربستان خبر داد

آرامکو از افزایش قیمت نفت عربستان خبر داد

شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان از افزایش اندک قیمت رسمی فروش نفت به مشتریان آسیایی در ماه سپتامبر خبر داد.

به گزارش تجارت نیوز،

شرکت سعودی آرامکو با انتشار بیانیه‌ای قیمت رسمی فروش نفت خام «سبک عربی» را برای عرضه به مشتریان آسیایی برای نخستین بار در سه ماه اخیر، برای ماه سپتامبر افزایش داد، این در حالی است که قیمت‌ها برای دیگر مناطق کاهش یافته است.

ایلنا به نقل از رویترز نوشت: شرکت سعودی آرامکو قیمت رسمی فروش نفت سبک عربی را برای عرضه به مشتریان آسیایی در ماه سپتامبر با ۲ سنت افزایش به مبلغ ۲ دلار برای هر بشکه بیشتر از میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های عمان/ دوبی تعیین کرد. این قیمت بالاترین سطح در دو ماه اخیر است، اما مقدار افزایش آن کمتر از حد انتظار بوده است.

این تولیدکننده همچنین قیمت رسمی فروش دیگر انواع سبک نفت خام عربستان سعودی را برای آسیا افزایش داد، اما قیمت نفت خام متوسط و سنگین عربی را تغییر نداده است.

بر اساس نظرسنجی رویترز از منابع پالایشگاهی، انتظار می‌رفت همسو با رشد قیمت‌های شاخص دوبی خاورمیانه در ماه گذشته میلادی، قیمت همه انواع نفت خام عربی در ماه سپتامبر دست‌کم ۵۰ سنت در هر بشکه افزایش یابد.

یک شرکت معامله نفتی در سنگاپور گفت افزایش کمتر از انتظار قیمت‌های نفت خام عربستان به‌دلیل کاهش سود حاشیه‌ای پالایشگاه‌ها در آسیا و نزدیک‌شدن به مذاکرات عرضه سالانه است.

در همین حال، عربستان سعودی قیمت رسمی فروش انواع نفت را به مشتریان خود در دیگر مناطق کاهش داد. قیمت فروش انواع نفت خام عربی برای مشتریان شمال‌ غربی اروپا و دریای مدیترانه با کاهش شدید ۲ دلار و ۷۵ سنت برای هر بشکه همراه بود.

بر اساس این گزارش، کارگروه وزارتی نظارت بر توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) در نشست روز پنجشنبه (۱۱ مرداد) سیاست تولید نفت را که شامل طرح آغاز افزایش تدریجی تولید از ماه اکتبر می‌شود، تغییر نداد و تأکید کرد در صورت نیاز، این اقدام ممکن است متوقف شود یا تغییر کند.

اوپک‌پلاس از سال ۲۰۲۲ به‌منظور حمایت از بازار نفت همزمان با ابهام در تقاضای نفت جهان و افزایش عرضه از سوی تولیدکنندگان غیرعضو، مجموعه‌ای از اقدام‌ها را انجام دادند. اعضای این ائتلاف هم‌اکنون تولید خود را در مجموع به مقدار ۵ میلیون و ۸۶۰ هزار بشکه در روز یا حدود ۵.۷درصد از تقاضای جهانی کاهش می‌دهد.

شرکت دولتی سعودی آرامکو قیمت‌های نفت خام خود را براساس توصیه‌های مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود در ماه گذشته بر اساس بازده و قیمت محصولات تعیین می‌کند.

منبع : خبر آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.