فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۰۸۹

نماینده مردم نور در مجلس:

نمایندگان شمال موافق حذف ارز ترجیحی برنج هستند

نمایندگان شمال موافق حذف ارز ترجیحی برنج هستند

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمایندگان شمال موافق حذف ارز ترجیحی، هستند، گفت: تیم اقتصادی دولت، اعلام کرد که با ارز ترجیحی واردات برنج موافقت کردند ولی ما معترض هستیم و به رئیس جمهور هم اعلام کردم چراکه این ارز به دست دلالان می رسد و واردات بی رویه انجام می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

عبدالوحید فیاضی با تاکید بر اینکه موافق حذف ارز ترجیحی برنج هستیم، گفت: شمال کشور، قطب کشاورزی است اما کشاورزی در حال انقراض و نابودی است؛ زیرا در زمانی که محصول تولید و وارد بازار می‌شود، در اقدامی اشتباه واردات برنج به کشور را آغاز می کنند؛ بنابراین ما خواهان حذف ارز ترجیحی در راستای حمایت از تولید داخلی هستیم؛ زیرا این ارز باعث شده که چند برابر نیازهای غذایی کشور برنج وارد کشور شود و کشاورز اصلا نمی تواند برنج خود را به فروش برساند.

وی افزود: تیم اقتصادی دولت، اعلام کرد که با ارز ترجیحی واردات برنج موافق کردند که اما ما معترض هستیم و به رئیس جمهور منتخب هم اعلام کردم چراکه این ارز به دست دلالان می‌رسد و واردات بی رویه انجام می شود. اما اینکه بعد از حذف ارز ترجیحی، قیمت به صورت تصاعدی بالا می رود، باید توسط مسوولین مدیریت شود و اگر به اندازه نیاز واردات انجام شود مشکلی در این خصوص به وجود نمی‌آید.

آقای فیاضی تصریح کرد: ارز ترجیحی که تخصیص داده می شود عامل بزرگی برای سرکوب تولیدات داخلی، اعم از برنج و چای است. کشاورزان، وقتی کشاورزی را به صرفه نمی بینند، اقدام به فروش زمین خود می کنند زمینی که سالانه ۱۰۰ میلیون از آن سود ندارد اما با فروش آن و تغییر کاربری، میلیاردها به دست خواهند آورد؛ بنابراین باید کاری کرد که از کشاورز و تولید کشور، حمایت شود.

منبع : شفقنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.