فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۹۲۸

شرایط ترخیص ۵ هزار تن حبوبات درمعرض فساد فراهم شد

شرایط ترخیص 5 هزار تن حبوبات درمعرض فساد فراهم شد

ستاد مقابله با تحریم کالاهای ذیل گروه حبوبات را جزو ۲۵ کالای اساسی فساد پذیر معرفی کرد تا شرایط واردات ۵ هزار تن حبوبات به ارزش ۸ میلیون دلار که به دلیل گرمای هوا در آستانه فساد قرار داشتند، فراهم شود.

به گزارش تجارت نیوز،

احمد خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه به گمرک حبوبات را جزو کالاهای اساسی مشمول صددرصد ترخیص اعلام کرد تا شرایط واردات 5 هزار تن حبوبات ذخیره شده در گمرک که در معرض فساد نیز قرار داشتند را فراهم کند.

در این نامه آمده است: ستاد مقابله با تحریم به تازگی مصوب کرده است که کلیه کالاهای ذیل گروه حبوبات(عدس، لپه، نخود، انواع لوبیا) جزو کالاهای اساسی فسادپذیر محسوب شوند تا ترخیص آنها تسهیل شود.گمرک جمهوری اسلامی ایران 10 درصد کالاهای وارداتی را نگه می‌دارد و پس از تسویه کامل ارزی اجازه ترخیص به وارد کننده را می‌دهد اما در باره محصولات فساد‌پذیر گروه‌های 25 گانه این مورد صدق نمی‌کند.

بنابراین گزارش بر اساس اعلام رئیس هیئت مدیره انجمن حبوبات 5 هزار تن حبوبات در گمرک  در آستانه فاسد شدن قرار داشت زیرا که جزو 25 کالای اولویت دار ترخیص طبقه بندی نشده بود و با توجه به گرمای هوا در معرض فساد قرار داشت.

ارزش این حبوبات حدود 8 میلیون دلار برآورد شده بود.

ابلاغیه

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.