فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۱۶۸

وعده متعادل سازی قیمت گوشت چه زمانی اجرا می شود؟

وعده متعادل سازی قیمت گوشت چه زمانی اجرا می شود؟

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار گفت: قیمتی که معاونت دام به عنوان قیمت تعادلی گوشت قرمز محاسبه و اعلام کرده حدود 540 هزار تومان است که برای رسیدن به این قیمت برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

واردات گوشت قرمز مشمول ارز ترجیحی است و به منظور  جبران کمبود تولید در این محصول در کشور انجام می شود.

کمبود تولید گوشت قرمز در کشور حدود 10 تا 15 درصد است که با در نظر گرفتن مصرف 850 تا 900 هزار تنی این محصول در کشور  سالانه نیازمند به واردات 100 تا 150 هزار تن گوشت قرمز هستیم.

پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار با بیان اینکه واردات گوشت قرمز پایان سال ادامه دارد اظهار داشت: سالانه 170 هزار تن گوشت منجمد و گرم وارد کشور می شود که این امر با توجه به نیاز بازار تا پایان سال ادامه دارد.

وی افزود: با ترمیم تولید و در کنار آن استمرار واردات گوشت گرم و منجمد گوسفندی و برنامه‌ریزی های صورت گرفته تا پایان سال به آن نقطه تعادلی مورد نظر در بازار می‌رسیم.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار ادامه داد:گوشت گوسفند در بازار با حدود 50 هزار تومان کاهش به 620 هزار تومان کاهش یافته است، اما قیمتی که معاونت دام به عنوان قیمت تعادلی محاسبه و اعلام کرده تقریباً حدود 70 -80 هزار تومان زیر این قیمت است که برای رسیدن به این قیمت برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم گوشت گوساله منجمد وارداتی با قیمت حدود 315 هزار تومان عرضه می‌شود.

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.