فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۵۸۸

گلایه اتحادیه دامداران به وزارت جهاد برای واردات بی رویه دام

گلایه اتحادیه دامداران به وزارت جهاد برای واردات بی رویه دام

مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی های کشاورزی دامداران ایران در نامه ای پر از گلایه، از معاون وزیر جهاد کشاورزی خواست موضع شفاف خود را درباره واردات بی رویه دام اعلام کند.

به گزارش تجارت نیوز،

 در نامه مجتبی عال خطاب به علیرضا پیمان پاک از جمله  آمده است:

«جنابعالی در وضعیت موجود چگونه به خود اجازه میدهید در رسانه ملی اعلام نمایید واردات گوشت تا پایان سال ادامه خواهد داشت و عملا سبب آسیب رسانی به پدافندهای غیرعامل می‌شوید، این سوال از جنابعالی بدون پاسخ می‌ماند که دامداران با انباشته شدن دام‌های آماده کشتار چه کنند؟ دام کالای انباری نیست که در انبار ذخیره شود، نگهداری دام آماده کشتار هزینه‌های قابل ملاحظه‌ای به دامداران تحمیل می‌نماید که عواقب جبران ناپذیری به همراه دارد».

وی همچنین ضمن هشدار نسبت به نابودی صنعت دامداری کشور افزوده است: «مقتضی است به منظور بازنگری و تصمیم گیری خردمندانه و کارشناسی بر اساس واقعیت‌های موجود قبل از بروز تبعات و تنش‌های اجتماعی جلسه‌ای با حضور تشکل‌های ملی و استانی در اسرع وقت برگزار گردد.

 

متن کامل نامه مجتبی عال  مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی های کشاورزی دامداران ایران به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس پیمان پاک

معاونت محترم بازرگانی و وزارت جهاد کشاورزی

 سلام علیکم

احتراما جهت نیل به اهداف و بیانات مقام معظم رهبری« جهش تولید با مشارکت مردم» هرگونه تصمیم گیری و برنامه‌ریزی به منظور حمایت از تولید کننده و جهش تولید باید با وحدت رویه مدیران بر اساس اطلاعات میدانی بخش تولید انجام گیرد. واضح و مبرهن است که اقتصاد دامداری‌ها بر اساس فروش محصولات دامی و دام آماده کشتار استوار است.

در حال حاضر مشکلات پایین بودن قیمت فروش شیر و تراکم دام آماده کشتار دو مولفه موثر بر چالش‌های اقتصادی دامداری ها می‌باشد که سبب بروز بحران در صنعت دامپروری شده بگونه ای که حتی توانایی خرید علوفه سالیانه در فصل برداشت را ندارد.

در خور ذکر است که سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های دوگانه موجب سردرگمی دامداران گردیده، معاونت بهبود تولیدات دامی، دامداران را به سمت تولید و خودکفایی هدایت می‌کند جنابعالی از بخش بازرگانی در وضعیت موجود چگونه به خود اجازه میدهید در رسانه ملی اعلام نمایید واردات گوشت تا پایان سال ادامه خواهد داشت و عملا سبب آسیب رسانی به پدافندهای غیرعامل می‌شوید، این سوال از جنابعالی بدون پاسخ می‌ماند که دامداران با انباشته شدن دام‌های آماده کشتار چه کنند؟ دام کالای انباری نیست که در انبار ذخیره شود، نگهداری دام آماده کشتار هزینه‌های قابل ملاحظه‌ای به دامداران تحمیل می‌نماید که عواقب جبران ناپذیری به همراه دارد.

آیا موافقت با واردات گوشت و دام‌های پرواری ضربه نهایی به پیکره دامپروری کشور وارد نمی‌کند به نظر می‌رسد سودجویان حوزه واردات و دلالان کمر به نابودی دامداران بسته و با دادن آدرس‌های گمراه کننده به مسئولین تله گذاری نموده مسیر را بر خود هموار می‌سازند. وگرنه با بررسی آماری از جمعیت دام‌های آماده کشتار متوجه خواهیم شد که در تامین گوشت کشور خودکفا هستیم. در یک سال گذشته تاثیر واردات در مصرف نه تنها مثبت نبوده بلکه تخصیص سهمیه به صنایع گوشت و بسته‌بندی سبب ایجاد رانت مضاعف شده است. جناب آقای پیمان پاک در موضوع واردات بی‌رویه موضع خودتان را در اسرع وقت مشخص نمایید و ناخواسته کارنامه پاک خود را آلوده نکنید.

برون رفت از وضعیت نگران کننده موجود مستلزم تغییر نگرش و کسب اطلاعات میدانی با مشارکت تشکل‌های ملی و استانی می‌باشد در غیر این صورت شاهد کشیده شدن صنعت دامداری به ورطه نابودی خواهیم بود. مقتضی است به منظور بازنگری و تصمیم گیری خردمندانه و کارشناسی بر اساس واقعیت‌های موجود قبل از بروز تبعات و تنش‌های اجتماعی جلسه‌ای با حضور تشکل‌های ملی و استانی در اسرع وقت برگزار گردد.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی و صنایع غذایی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.