فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۵۹۰

مدیر کل فناوری‌های نوین شرکت توانیر:

تقاضا برای مصرف برق کشور کماکان در حالت هشدار است

تقاضا برای مصرف برق کشور کماکان در حالت هشدار است

مدیر کل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر گفت: میزان تقاضا برای مصرف برق کشور کماکان بالاست و هم اکنون به رقم ۷۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰۰۰ مگاوات بیشتر است.

به گزارش تجارت نیوز،

حامد احمدی، مدیر کل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر اظهار داشت: با توجه به تداوم گرمای هوا و مصرف بالا شبکه برق همچنان در شرایط سخت و تحت فشار قرار دارد.

وی افزود: میزان تقاضا برای مصرف برق کشور کماکان بالاست و هم اکنون به رقم 75 هزار و 500 مگاوات رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5000 مگاوات بیشتر است.

احمدی با اشاره به اینکه بیش از دو ماه و نیم است که شبکه برق کشور در بخش‌های تولید، انتقال و توزیع تحت فشار  و بدون استراحت قرار دارد، تاکید کرد: در این مدت صنعت برق کشور با حداکثر توان انرژی الکتریکی را تولید و توزیع کرده است.

 مدیر کل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر تصریح کرد: اگر مدیریت مصرف برق به درستی انجام نشود و کاهش بار پیش‌بینی شده در بخش تقاضای مصرف برق نداشته باشیم امکان افزایش حوادث برق همچنان وجود دارد.

احمدی با توضیح اینکه در چند روز آخر هفته با افزایش دما در مناطق شمالی کشور مواجه‌ایم، خاطرنشان کرد: گرمای شدید موجب افزایش مصرف به خصوص در بخش سیستم‌های سرمایشی خواهد شد، از این رو از همه مشترکین درخواست می‌کنیم نسبت به مدیریت مصرف توجه کافی داشته باشند تا بتوانیم از این شرایط عبور کرده و به شرایط نرمال نزدیک کنیم.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.