کد مطلب: ۱۶۸۰۸۷

سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های ریلی کشور

سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های ریلی کشور

همایون صباغ‌زاده گفت: روسیه ۱۰ میلیارد دلار در زیر در زیرساخت‌های ریلی تجهیزات و ناوگان و بخشی از راه‌آهن اینچه‌برون و کره ۴.۶ میلیارد دلار در راه‌آهن اصفهان-اهواز با هدف انتقال سنگ آهن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مشاور سرمایه‌گذاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور جزئیات استقبال سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه‌های ریلی را تشریح کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همایون صباغ‌زاده، مشاور سرمایه‌گذاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه راه و شهرسازی گفت: روسیه ۱۰ میلیارد دلار در زیر در زیرساخت‌های ریلی تجهیزات و ناوگان و بخشی از راه‌آهن اینچه‌برون و کره ۴.۶ میلیارد دلار در راه‌آهن اصفهان-اهواز با هدف انتقال سنگ آهن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

صباغ‌زاده گفت: کشورهای چین، کره، آلمان، ایتالیا، هند و فرانسه وارد سرمایه‌گذاری در بخش‌های ریلی کشور شده‌اند.

به گفته صباغ‌زاده بعد از برداشته شدن تحریم‌ها روند جذب سرمایه و فاینانس سرعت گرفته اما نیاز داریم شرایط سرمایه‌گذاری و ارتقا مشوق‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران تغییر کند.

وی ادامه داد: در طرح‌های آزادراهی با همکاری سرمایه‌گذاران داخلی انجام می‌شود و نیازی به سرمایه‌گذاری خارجی در این بخش نداریم.

مشاور سرمایه‌گذاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با اشاره به سفر رئیس‌جمهور روسیه و آذربایجان به ایران گفت: در مذاکرات سه جانبه ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری بین ایران و آذربایجان برای راه‌آهن آستارا آستارا مصوب می‌شود.

وی گفت : با کره، چین و هنگ‌کنگ نیز برای انجام این سرمایه‌گذاری در ایران در حال مذاکره هستیم.

صباغ‌زاده با اشاره به ۸ پروژه ریلی اولویت‌دار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: راه‌آهن کرمانشاه-خسروی، میانه-تبریز، شیراز-بوشهر، گرگان-بجنورد، میانه-اردبیل، چابهار-زاهدان، زاهدان-مشهد، اصفهان-اهواز، گل‌گهر-شیراز و درورد-خرم آباد-اندیمشک طرح‌های مهم ریلی هستند که برای ساخت در اولویت جذب سرمایه قرار دارند.

مشاور سرمایه‌گذاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور افزود: بعد از تحریم‌ها بیشترین فاینانس برای طرح‌های ریلی با شرکت‌های چینی انجام شده است که با امضا قرارداد بانک مرکزی و اگزیم‌بانک چین این روند تسهیل شده و انتقال پول مشکلی ندارد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.