خبر مهم:

کد مطلب: ۱۸۰۰۹۳

سهم اندک حمل‌ونقل ریلی کشور در جابه‌جایی بار

سهم اندک حمل‌ونقل ریلی کشور در جابه‌جایی بار

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای کشور گفت: بیش از ۹۰ درصد جابه‌جایی‌ها در کشور از طریق جاده‌ها انجام می‌شود و سهم حمل‌ونقل ریلی کشور در جابه‌جایی بار اندک است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای کشور گفت: سهم حمل‌ونقل ریلی کشور در جابه‌جایی بار اندک است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، داوود کشاورزیان درمراسم بزرگداشت روز ملی راهداری و حمل‌ونقل که در ارومیه برگزارشد افزود: بیش از ۹۰ درصد جابه‌جایی‌ها در کشور از طریق جاده‌ها انجام می‌شود درحالی‌که در کشورهای پیشرفته حمل‌ونقل ریلی سهم بالایی دارد که نشان می‌دهد سهم حمل‌ونقل ریلی ما درجابه‌جایی بار کمتر است.

وی بااشاره به ابلاغ آیین‌نامه تاسیس شرکت حمل‌ونقل کالا تصریح کرد: با توجه به درخواست انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل کالا،باوجود تعلیق ۶ ماهه ابلاغ آیین‌نامه تاسیس شرکت حمل‌ونقل کالا اخیرا درسال ۹۶ این آیین‌نامه ابلاغ شد.

وی به دو نکته اصلی در آیین‌نامه جدید اشاره کرد و گفت: شرایط تاسیس تعاونی متناسب با ساختار تعاونی و ارائه تاسیسات به‌صورت استیجاری از جمله نکات اصلی آیین‌نامه جدید است .

کشاورزیان درخصوص اهمیت آذربایجان غربی اظهار کرد: آذربایجان غربی به دلیل داشتن ۵ پایانه مرزی فعال و هم‌مرزی با ۳ کشور،و وجود بیشترین شرکت‌های بین‌المللی در بخش مسافر و کالا از لحاظ حمل‌ونقل و نگهداری راه‌ها استان مهمی است.

وی درخصوص وضعیت پایانه‌ها استان گفت: در سال جاری اعتباراتی برای احداث پایانه‌های استان هزینه شده است و امسال بجز پلدشت در همه پایانه‌ها پروژه عمرانی داریم که با تکمیل این پروژه‌ها فعالیت‌های مرزی رونق می‌گیرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.