کد مطلب: ۲۰۱۴۴۲

فاز نخست ساخت ۲ هزار دستگاه واگن مترو آغاز شد

فاز نخست ساخت 2 هزار دستگاه واگن مترو آغاز شد

معاون صنایع پیشرفته و انرژی‌های کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، از اجرایی‌شدن مرحله نخست ساخت 2 هزار دستگاه واگن مترو و ساخت 630 دستگاه واگن و سیستم رانش آن‌ها خبر داد.

معاون صنایع پیشرفته و انرژی‌های کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، از اجرایی‌شدن مرحله نخست ساخت 2 هزار دستگاه واگن مترو و ساخت 630 دستگاه واگن و سیستم رانش آن‌ها خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «فرداد دلیری» عصر امروز (سه‌شنبه)، در حاشیه آیین امضای اسناد تاسیس شرکت مشترک بین ایدرو و جهاد دانشگاهی، با اعلام این مطلب ابراز امیدواری کرد که به‌زودی کشور از این نظر بی‌نیاز و خودکفا شود.

مطابق برنامه ششم توسعه و تاکید دولت برای توسعه صنعت ریلی، مصوبه شورای اقتصاد برای ساخت 2 هزار دستگاه واگن مترو به تصویب رسید که ایدرو به عنوان مجری طرح برگزیده شد.

دلیری ادامه داد: پیش از این همه نیاز کشور در واگن‌های مترو از خارج تامین می‌شد و فقط در زمینه بدنه‌سازی و اتاق‌سازی واگن‌ها فعالیت می‌کردیم، اما با اجرایی‌شدن این پروژه در زمینه سیستم رانش متروها شامل سیستم‌های کنترل و قدرت (که قلب مترو محسوب می‌شود) نیز از خارج بی‌نیاز می‌شویم.

وی در ادامه با اشاره به تاسیس شرکت مشترک بین ایدرو و جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: این شرکت مشترک با سرمایه اولیه 10 میلیارد ریالی و با سهام 50 درصدی هر یک از طرفین تاسیس می‌شود؛ سرمایه این شرکت مشترک بر حسب نیاز قابل توسعه و افزایش خواهد بود.

معاون ایدرو یادآور شد: طرح‌ها و پروژه‌هایی که از سوی این شرکت مشترک اجرایی می‌شود، تاکنون در ایران قابلیت اجرا نداشته یا فناوری آن موجود نبود و نیاز به زمینه‌سازی برای تجهیزات مورد نیاز داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که با تاسیس این شرکت، مدیریت پروژه‌های بزرگ با سرعت و شتاب بیشتری عملیاتی شده و پروژه‌یابی، فروش، صادرات و توسعه فناوری با استفاده از امکانات هر 2 طرف اجرایی شود.

این همکاری‌ها در حوزه‌های صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و پخش، نیروگاهی و انرژی، حمل‌ونقل ریلی و خودرویی، صنایع مرتبط با برق (قدرت، الکترونیک و مخابرات)، الکترومکانیک، مکاترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع معدنی، کانی‌های فلزی و غیر فلزی، کشاورزی و صنایع غذایی، دارویی، تولید مواد شیمیایی و کاتالیست‌ها و صنایع پیشرفته است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.