کد مطلب: ۲۰۴۹۴۶

گام نهایی راه‌آهن چابهار با سفر رئیس‌جمهور به هند

گام نهایی راه‌آهن چابهار با سفر رئیس‌جمهور به هند

حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران صبح فردا (پنج‌شنبه) برای سفری سه روزه که به دعوت نخست‌وزیر هندوستان انجام شده، به این کشور سفر خواهد کرد؛ سفری که یکی از اصلی‌ترین اهداف آن نهایی کردن طرح راه‌آهن چابهار است.

از چند ماه قبل و به دنبال نهایی شدن ورود سرمایه‌گذاران هندی به طرح توسعه بندر چابهار صحبت‌هایی نیز در رابطه با امکان ورود آنها به طرح راه‌آهن این بندر آغاز شد که با گمانه‌زنی‌های گسترده‌ای همراه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چندی قبل علی ذاکری -معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت- خبر داد که صحبت‌های مقدماتی حضور هندی‌ها آغاز شده و به نظر می‌رسد که امکان دستیابی به یک توافق نهایی وجود خواهد داشت، موضوعی که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز آن را تایید کرده است.

بر اساس اعلام این شرکت در طول روزهای گذشته جلسات مقام‌های ایرانی با سرمایه‌گذاران هندی پیگیری شده است و به نظر می‌رسد امکان نهایی شدن این قرارداد در جریان سفر رئیس‌جمهوری به هندوستان وجود خواهد داشت.

بر اساس اطلاعات ارائه شده دو طرف بر سر جزئیات باقی‌مانده توافق خواهند کرد تا در جریان سفر سه روزه روحانی به هند امکان امضای نهایی این موضوع وجود داشته باشد.

راه‌آهن چابهار که کار اجرایی بر روی آن از چند سال قبل آغاز شده نیاز به سرمایه گذاری کلانی دارد که استفاده از توان طرف‌های خارجی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت در این زمینه به شمار می‌رود.

با اتصال چابهار به راه‌آهن امکان برقراری ارتباط میان هند و کشورهای آسیای میانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن برقرار خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.