کد مطلب: ۲۱۵۸۶۴

سرمایه خارجی در توسعه ریلی کشور پس از برجام افزایش یافت

سرمایه خارجی در توسعه ریلی کشور پس از برجام افزایش یافت

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به امضای قرارداد راه‌آهن شیراز-بوشهر، بهره‌مندی از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در توسعه این خطوط ریلی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بعد از برجام بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی در بخش توسعه ریلی کشور بوده است.

سید ابوالفضل موسوی تکمیل خطوط ریلی را از اولویت‌های برنامه ششم خواند و گفت: تاکید ما بر حمل‌و‌نقل ایمن و ریلی است و در برنامه ششم در صدی از عوارض‌ها به این موضوع اختصاص می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی همچنین از تکلیف دولت برای افزایش ۱۰ درصدی حمل‌و‌نقل ریلی سخن گفت و افزود: بعد از برجام سرمایه گذاران خارجی در حوزه خطوط ریلی به خوبی جذب شده‌اند و خطوط تهران-اصفهان و اصفهان-یزد و کریدور شمال به جنوب باید از چند مسیر به یکدیگر وصل شوند.

موسوی توجه به توسعه خطوط ریلی را در راستای موقعیت خاص جمهوری اسلامی ایران در بعد جغرافیایی دارای اهمیت دانست و افزود: بودجه داخلی کفاف این سرمایه‌گذاری را نمی‌دهد؛ بنابراین تنها راه حل استفاده از سرمایه‌گذری خارجی است.

نماینده مردم یزد توسعه خطوط ریلی شمال کشور را ناظر بر افزایش ترانزیت بار به سمت اروپا عنوان کرد و گفت: دولت این کار را انجام می‌دهد و مجلس نیز حمایت‌های لازم را دریغ نمی‌کند تا حمل‌و‌نقل را از جاده‌ها به سمت حمل‌و‌نقل ریلی ببریم.

موسوی این روند را موجب سفرهایی ارزان‌تر و ایمن‌سازی آن‌ها خواند و افزود: اقدامات انجام شده نشان می‌دهد در مثلث گردشگری کشور اتفاقات مثبتی خواهد افتاد. تاسیسات زیر‌بنایی فعلی برای گردشگری لازم و کافی نیست و ضمن توسعه ریلی صنعت گردشگری نیز به راه می افتد.

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.