فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۲۵۷۸۰۵

۸ سوغات بی‌نظیر شهر دبی که هر گردشگری را به سوی خود جذب می‌کند

8 سوغات بی‌نظیر شهر دبی که هر گردشگری را به سوی خود جذب می‌کند

برای کسانی که نخستین بار است به تور دبی می‌روند انتخاب‌های بسیار زیادی وجود دارد. از چشم‌اندازهای خیره کننده شهر دبی تا منظره‌های شگفت‌انگیز صحرا، از بزرگترین مرکز خرید جهان تا تعدادی از بهترین فروشگاه‌های محلی منطقه همه حکایت از آن دارند که در این شهر با جاذبه‌های گردشگری متنوع و منحصر به فردی روبه‌رو خواهید شد.

برای کسانی که نخستین بار است به تور دبی می‌روند انتخاب‌های بسیار زیادی وجود دارد. از چشم‌اندازهای خیره کننده شهر دبی تا منظره‌های شگفت‌انگیز صحرا، از بزرگترین مرکز خرید جهان تا تعدادی از بهترین فروشگاه‌های محلی منطقه همه حکایت از آن دارند که در این شهر با جاذبه‌های گردشگری متنوع و منحصر به فردی روبه‌رو خواهید شد.

علاوه بر این جاذبه‌های گردشگری موارد زیاد دیگری نیز وجود دارند که ارزش تور لحظه آخری دبی را برای گردشگران دو چندان می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از آن جمله می‌توان به سوغات‌های مشهوری اشاره کرد که مختص این شهر زیبا هستند. با همراه باشید تا با تعدادی از این سوغات‌ های بی‌نظیر آشنا شوید.

1- خرما

خرماهای خشک شده‌ای که از درخت‌های نخل دبی جمع آوری شده‌اند یکی از شیرین‌ترین طعم‌هایی را که شما در شهر دبی می‌توانید امتحان کنید را برای شما فراهم می‌کنند.

هر چند در بین بسیاری از مردم خرمای ساده از محبوبیت بالای برخوردار است اما شما می‌توانید نوع مخصوصی از خرما- شکلات را انتخاب کنید که با استفاده از شکلات تزیین شده‌اند، یا برای خوردن خرماهایی را که مغز آنها با پسته ایران پر شده است را بخرید و به عنوان سوغات با خود به همراه آورید. به هر صورت خرمای دبی یکی از بهترین سوغاتی‌هایی است که گردشگران بین‌المللی از تور دبی تهیه می‌کنند و به وطن خود می‌برند.

2- شیر شتر

هر چند امروزه شیر شتر از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و دیگر یک خوراکی مخصوص اعراب بادیه نشین نمی‌باشد، اما همچنان چشیدن طعم شیر شتر در تور دبی ذهنی را به سوی دورانی نه چندان دور می‌برد که اینجا محل زندگی بادیه نشینان بوده است.

شما می‌توانید شیر شتر را به عنوان یک نوشیندنی خنک، به عنوان ماست و یا حتی سایر فرآورده‌های لبنی در این شهر بخرید و مصرف کنید. نکته جالب آن است که در شهر دبی برخی از ساکنان شیر شتر را برای شستشوی بدن و دست و صورت خود استفاده می‌کنند.

3- آجیل و تنقلات متنوع

تنقلات و آجیل بخش جدایی ناپذیر فرهنگ اعراب و به خصوص امارات متحده عربی است. بسیاری از ساکنان شهر دبی علاقمند هستند که آجیل و تنقلات خشک شده را در محل کار، مهمانی، هتل، مسافرت و حتی درون خودروی خود بخورند.

به همین علت بازار خشک بار و به خصوص بازار دبی قدیمی که در آن تنقلاب و آجیل به فروش می‌رسد از محبوبیت و شهرت بسیار زیادی برخوردار است و به یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر تبدیل شده است. اگر به آجیل علاقمند باشید در بازار قدیمی دبی می‌توانید بهترین و متنوع ترین آجیل‌های جهان را از اینجا تهیه کنید و برای مصرف خود به همراه ببرید.

4- دست‌بند و گوشواره‌های طلا

دبی به سبب علاقه وافر ساکنان آن به طلا مشهور است. در شهر دبی بازار طلای دبی یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری است که نه تنها گردشگران بلکه خود ساکنان این شهر نیز علاقه زیادی به گشت و گذار در آن و خرید دارند.

در تور دبی خود شما می‌توانید بخشی از برنامه سفر خود را به گشت‌وگذار در بازار طلای دبی در محله قدیمی این شهر اختصاص دهید و با جستجو در میان انواع مختلف طلاهای سنتی و مدرنی که در اینجا به فروش می‌رسند قطعاتی از طلا را به عنوان سوغات برای خود یا عزیزانتان تهیه کنید.

5- جواهرات دست ساز و مروارید خلیج فارس

همه کشورهای حاشیه خلیج فارس تاریخی طولانی در جمع آوری طلا از این دریای نیلگون و استفاده از آن به عنوان یک جواهر زیبا دارند. در بازار طلای شهر دبی نیز شما می‌توانید شاهد طیف متنوعی از جواهرات دست ساز باشید که برای تزیین آنها به صورت گسترده از مروارید خلیج فارس استفاده شده است.

یکی از محبوب‌ترین این جواهرات دست ساز که هر گردشگری را در طول تور دبی به سوی خود جذب می‌کند گردن‌بندهای مروارید است که به خاطر کیفیت مرواریدها و ظرافتی که در ساخت آنها به کار رفته است از شهرتی جهانی برخوردار هستند.

6- بیل‌های کوچک و دست ساز دبی

این سوغات می‌تواند واقعا تعجب هر گردشگری را که به تور دبی می‌رود بر انگیزد. اما محبوبیت بیل‌های کوچک در امارات متحده عربی و یا حتی شبه جزیره عربستان چندان امر عجیبی نیست.

این منطقه همانگونه که می‌دانید با صحراهای وسیع و پر از شنی احاطه شده است که هر لحظه می‌تواند مانع از حرکت انسان شود به همین خاطر بسیاری از ساکنان دبی در خودروی خود همیشه بیل‌های کوچک و دست‌سازی را به همراه دارند تا بتوانند در هنگام گرفتار شدن از طوفان شن از آن برای نجات خودروی خود از میان دریای شن‌های روان استفاده کنند.

اگر شما قصد داشته باشید با خودرو به یک تور سافاری صحرا در دبی بروید قطعا این بیل‌ها همانند آب آشامیدنی بخشی جدایی‌ناپذیر از ابزارهای سفر خواهند بود. اگر دوست داشته باشید می‌توانید یکی از بیل‌ها را به عنوان یادگاری از تور سافاری خود در صحرای دبی به همراه بیاورید.

7- دشداشه‌های سفید برای مردان

دشداشه لباس سنتی اعراب حاشیه جنوبی خلیج فارس است و در میان ساکنان شهر دبی بسیار محبوب است. یکی از دلایل محبوبیت این لباس به سبب آن است که آزادی زیادی به انسان می‌دهد و در گرمای طاقت فرسای شبه جزیره عربستان دبی به خوبی انسان را در برابر گرما حفاظت می‌کند.

هر چند برخی فکر می‌کنند که این لباس تنها مخصوص ساکنان محلی دبی است، اما باید بدانید که بسیاری از شهروندان کشورهای دیگر که به دبی می‌آیند یا در آن سکونت دارند برای فرار از گرمای هوا از دشداشه استفاده می‌کنند.

شما نیز می‌توانید در تور دبی خود یکی از دشداشه‌های مرغوبی که در بازارهای دبی به فروش می‌رسد را برای استفاده شخصی خود خریداری کنید و یا حتی به عنوان سوغات و یادگار سفر با خود به خانه بیاورید.

8- عبای زنانه

زنان دبی نیز لباس سنتی مخصوص به خود را دارند. این لباس نیز همانند دشداشه مهم‌ترین کاربردش حفاظت در برابر گرمای شهر دبی می‌باشد.

نکته جالب آن است که نسبت به دشداشه عبای زنانه از محبوبیت بیشتری برخوردار می‌باشد. بسیاری از گردشگرانی که به تور دبی می‌آیند و می‌خواهند که راهی برای مقابله با گرمای سخت دبی بیابند سعی می‌کنند با پوشیدن این لباس سنتی خود را با هوای این شهر داغ تطبیق دهند و در ساعات گرم شبانه روز با راحتی بیشتری به گشت‌وگذار در شهر دبی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن بپردازند.

البته ناگفته نماند برخی از گردشگران نیز آن را به عنوان یک یادگار و کالای زینتی رهاورد تور مسافرتی خود به دبی می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.