خبر مهم:

کد مطلب: ۳۲۸۲۲۴

توسعه حمل‌ونقل ریلی در خاورمیانه نیازمند تبادل اطلاعات است

توسعه حمل‌ونقل ریلی در خاورمیانه نیازمند تبادل اطلاعات است

رئیس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه(UIC) گفت: توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در این منطقه نیازمند تبادل اطلاعات بین کشورهای عضو برای استفاده از تجربیات یکدیگر است.

عیسی آپایدین روز دوشنبه در بیست‌و‌دومین اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه (UIC) در هتل عباسی اصفهان افزود: برای دستیابی به این هدف نیازمند همکاری بیشتر کشورهای عضو مجمع هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز،آپایدین افزود: مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه، برنامه‌ها و طرح‌های خوبی را برای توسعه حمل‌ونقل ریلی بین کشورهای عضو اجرا کرده که بسیار هم تاثیرگذار بوده است .

رئیس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه(UIC) اظهار داشت: ایجاد و توسعه شبکه‌های ریلی می‌تواند به توسعه اقتصادی کشورهای خاورمیانه کمک کند.

وی یادآور شد: جهان در پی یکپارچه شدن شبکه حمل‌و‌نقل ریلی است و در این پیوند کشورهای خاورمیانه می‌توانند همکاری گسترده‌ای با یکدیگر داشته باشند.

آپایدین گفت: تبادلات اطلاعات و استفاده از تجربیات کشورها باید در دستور کار مسئولان راه آهن کشورهای خاورمیانه باشد.

سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری اصفهان نیز در این اجلاس با اشاره به مراودات خوب ایران با کشورهای ترکیه، عراق، سوریه، افغانستان که در این اجلاس حضور دارند، افزود: استفاده از تجربیات کشورهای عضو برای توسعه حمل‎ونقل ریلی در خاورمیانه بسیار مهم است.

حیدر قاسمی در باره اعمال تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان نیز اظهار داشت: برغم تحریم‌ها و فشارها، همچنان با پشتکار هرچه بیشتر برای پیشرفت ایران عزیزمان می‌کوشیم و در این میان نیز طرح‌های متعددی برای توسعه شبکه حمل‌ونقلی در دست اقدام داریم.

وی افزود: راه‌آهن سریع السیر تهران - قم- اصفهان از جمله این طرحهاست که در حال انجام است و بیش از 400 کیلومتر طول دارد.

سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری اصفهان اضافه کرد: با راه‌‌اندازی این خط، زمان سفر بین تهران تا اصفهان به 2 ساعت کاهش می یابد که در جذب بیشتر گردشگران تاثیرگذار است.

یست و دومین اجلاس مجمع منطقه‌ای راه آهن های خاورمیانه(UIC) با هدف توسعه همکاری کشورهای عضو، صبح دوشنبه در اصفهان آغاز شد و به مدت سه روز ادامه می‌یابد.

کشورهای ایران، ترکیه عراق، افغانستان، عربستان، سوریه، اردن، عمان، قطر و امارات عضو این مجمع هستند.

منبع:ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.