فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۷۰۷۵۱

راه‌اندازی قطار تهران-آنکارا بعد از ماه رمضان

راه‌اندازی قطار تهران-آنکارا بعد از ماه رمضان

قطار مسافری تهران-آنکارا بعد از ماه رمضان راه‌اندازی می‌شود. با راه‌اندازی خط آهن ترکیه-آنکارا حمل‌ونقل بار یا مسافر به‌طور مستقیم تا آنکارا خواهد بود.

قطار مسافری تهران-آنکارا بعد از ماه رمضان راه‌اندازی می‌شود. راه‌آهن ایران از گذشته به راه‌آهن ترکیه متصل بوده است. اما این خط آهن فقط تا دریاچه وان در ترکیه ادامه دارد و از آنجا قطع می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با راه‌اندازی خط آهن ترکیه-آنکارا حمل‌ونقل بار یا مسافر به‌طور مستقیم تا آنکارا خواهد بود. بخش حمل‌ونقل ترکیه تمایل زیادی به راه‌آهن جدید ندارد آنها ترابری جاده‌ای را ترجیح می‌دهند چون حمل با کامیون برای ترکیه اشتغالزاست و درآمد زیادی برای این کشور دارد.

روز گذشته مراسمی برای امضای تفاهمنامه بین شرکت راه‌آهن ایران و ترکیه برگزار شد. سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران گفت: «امروز در دومین روز هفته «ایمنی حمل‌ونقل»، میزبان مدیرعامل راه‌آهن ترکیه بودیم و تعدادی از تفاهمنامه‌هایی را که قبلا میان دو کشور مطرح بود نهایی کردیم. راه‌اندازی قطار مسافری تهران-آنکارا بعد از ماه رمضان میان دو کشور نهایی می‌شود. مشکل امنیت تردد قطارهای مسافری حل شده است و آمادگی داریم از اول جولای ۲۰۱۹، این قطار را اعزام کنیم».

راه‌اندازی قطارهای CIS بین 6 کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی افزایش حجم جابجایی بار بین دو طرف را یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه بیان کرد و گفت: «تمایل داریم شرایط به گونه‌ای شود که حمل‌ونقل ریلی را از 500 هزار تن به یک میلیون تن افزایش دهیم». او در ادامه گفت: «موضوع اتصال ریلی «چشمه ثریا» در ایران به منطقه «کارس» در ترکیه که محور ارزشمندی در توسعه مبادلات ریلی است یکی از موضوعات مذاکره با ترکیه است و تمایل داریم مذاکراتی برای راه‌اندازی این خط ریلی انجام شود».

رسولی به هیات ترکیه‌ای پیشنهاد داد که برای انجام مطالعات بیشتر و نهایی کردن مباحث کارشناسی ماه آینده در تهران نشستی مشترک برگزار کنند. مدیرعامل راه‌آهن کشور در اجلاس دوجانبه، به بحث یادداشت شش‌جانبه ایران، ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان و تاجیکستان برای راه‌اندازی قطارهای سی‌آی‌اس (CIS) اشاره کرد و گفت: «اتصال سیستم‌های کامپیوتری بین ایران و ترکیه از موضوعات دیگری است که علاقه‌مندیم بعد از ماه رمضان مذاکراتی در این رابطه انجام شود».

علی احسان اویگون مدیرعامل راه‌آهن ترکیه نیز گفت: ایران و ترکیه دو کشور همسایه و در یک جغرافیا و شرایط سخت است که اگر تفاهمات خوبی با هم داشته باشند می‌توانند در این شرایط برای مردم ایران و ترکیه زندگی راحتی را فراهم کنند». مدیرعامل راه‌آهن ترکیه گفت: «در توسعه اجتماعی کشورها راه‌آهن، صنعتی است که اگر نباشد توسعه رخ نمی‌دهد و خوشبختانه در سال‌های اخیر در ایران و ترکیه سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در این بخش انجام شده است.» او تاکید کرد: «اگر بتوانیم راه‌آهن در کشور را به هم نزدیک کنیم از نظر اجتماعی و اقتصادی همکاری‌های خوبی را خواهیم داشت».

منبع: روزنامه ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار