کد مطلب: ۶۲۳۱۳۳

چین و روسیه در ایران فرودگاه می‌سازند؟

چین و روسیه در ایران فرودگاه می‌سازند؟

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اظهار کرد: با کشورهای چین و روسیه برای ساخت فرودگاه‌های جدید در ایران وارد مذاکره شده‌ایم و پس از مطالعات و مذاکرات مقدماتی، وارد مباحث فنی و تخصصی‌تر می‌شویم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیاوش امیرمکری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مدیریت، راهبری ۵۳ فرودگاه کشور بر عهده شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران است، اظهار کرد: امروز در تمام فرودگاه‌های کشور، پروژه‌های توسعه‌ای و تجهیز فرودگاه‌ها در راستای افزایش ایمنی پروازها را به اجرا رساندیم که در هفت فرودگاه کشور ۱۲ پروژه خاص و مهم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که درباره مذاکرات با کشورهای چین و روسیه در راستای خرید تجهیزات و سیستم‌های ناوبری و فرودگاهی گفت: با کشورهای چین و روسیه برای ساخت فرودگاه‌های جدید در ایران وارد مذاکره شده‌ایم و پس از مطالعات و مذاکرات مقدماتی، وارد مباحث فنی و تخصصی‌تر می‌شویم.

امیرمکری در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه بارها اعلام کرده‌اید قصد ساخت فرودگاه‌های جدید را ندارید از این رو به طور مشخص درباره چه موضوعاتی با چین و روسیه مذاکره داشته‌اید، بیان کرد: پروژه‌های ساخت فرودگاه‌های جدید مربوط به ۲۰ تا ۲۵ سال آینده است و ما برای توسعه و ساخت فرودگاه‌های جدید تا ۲۵ سال دیگر با چین و روسیه به مذاکره نشسته‌ایم.

وی افزود: به طور قطع ما در آینده نیاز به فرودگاه‌های جدید و نیاز به فرودگاه‌های بین‌المللی با استانداردهای جهانی داریم.( ایلنا )

کارخانه خودرو در عراق به چین واگذار شد؟

اشاره آل اسحاق به خط تولید خودروی ایرانی در عراق است. خط تولیدی که سال‌ها قبل در عراق راه افتاد تا خودروهای ایرانی را به کشور همسایه صادر کند. اما همان زمان هم عراقی‌ها نگران خرید خودروی ایرانی بودند.

در آن زمان خبرگزاری مهر به نقل از داوود بناب، قائم مقام مدیرعامل سایپا گفته بود: «مردم عراق پراید را ارابه مرگ می‌دانند و همین مساله سبب شده که دو خط تولید ایران خودرو و سایپا در عراق که قرار بود اسفند سال گذشته (سال ۹۲) راه‌اندازی شود، علیرغم تجهیز جای خود را به خودروهای چینی دهد.»

به عبارتی کیفیت خودروهای ایرانی مورد قبول عراق نبود و ایران مجبور شد در خط تولید خودروهای ایرانی، خودروی چینی مونتاژ کند. مدیر عامل سایپا همان زمان گفته بود: «در خط تولید سایپا به جای خودروی ایرانی، لیفان چینی مونتاژ می‌شود و مسئولان عراقی بر این باورند که تولید خودرویی که در ایران با تبلیغات منفی همراه شده،نباید در عراق تولید شود.»

اما آیا کارخانه تولید خودروی ایران در عراق به چین واگذار شده است؟ آل اسحاق می‌گوید: هنوز کارخانه تولید خودرو ایران در عراق به چین واگذار نشده اما با این کیفیت پایین و عدم رعایت استانداردها احتمال دارد خط تولید خودرو در عراق به چینی‌ها واگذار شود. در این شرایط صنعت خودرو ایران باید تغییر کند. از تغییر در بخش مدیریت، خدمات پس از فروش تا کیفیت تولید و قیمت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.