کد مطلب: ۸۰۳۵۹۸

درخواست دولت برای تغییر زمان استیضاح فاطمی امین رد شد

درخواست دولت برای تغییر زمان استیضاح فاطمی امین رد شد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از ارائه درخواست دولت به هیئت رئیسه مجلس برای به تعویق انداختن جلسه استیضاح وزیر صمت از یکشنبه به سه‌شنبه هفته جاری خبر داد. با این حال مجلس با این درخواست دولت مخالفت کرد و فردا جلسه بررسی این طرح برگزار می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌ دولت سیزدهم، با اشاره به ارائه ارائه درخواست دولت به هیئت رئیسه مجلس برای به تعویق انداختن جلسه استیضاح وزیر صمت از یکشنبه به سه‌شنبه هفته جاری گفت: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، برای برگزاری جلسه استیضاح یک وزیر، پیشنهادات وزیر مربوطه یا هیئت وزیران و تصویب هیئت رئیسه مجلس باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد وزیر صمت این بوده که جلسه استیضاح از یکشنبه به سه‌شنبه منتقل شود، خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه قانوناً 10 روز فرصت برای برگزاری استیضاح وجود دارد، اگر مبنا روزهای کاری باشد، قانوناً تا 3شنبه هفته جاری فرصت برای برگزاری جلسه استیضاح در مجلس وجود دارد. علت درخواست ما از مجلس این است که با توجه به تعطیلی مجلس در هفته گذشته، فرصتی برای آقای فاطمی امین وجود نداشت تا با برگزاری جلساتی با متقاضیان استیضاح، به ابهامات و نقطه نظرات آنها پاسخ داده شود.

حسینی گفت: هیئت رئیسه مجلس هنوز پاسخ درخواست دولت را نداده و تا پایان زمان اداری امروز تکلیف این درخواست مشخص می‌شود.

با توجه به اعلام هیئت رئیسه مجلس، قرار است جلسه استیضاح سیدرضا فاطمی امین،‌ وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح فردا (یکشنبه 10 اردیبهشت) در صحن مجلس برگزار شود.

پیشنهاد دولت پذیرفته نشد؛ فاطمی‌امین فردا استیضاح می‌شود

جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت فردا برگزار می‌شود. سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور روز گذشته به مجلس پیشنهاد داده بود که جلسه استیضاح فاطمی امین به جای روز یکشنبه ، سه شنبه هفته جاری برگزار شود.

توجیه معاون پارلمانی این بوده است که قانوناً ۱۰ روز فرصت برای برگزاری استیضاح وجود دارد و اگر مبنا روزهای کاری باشد، قانوناً تا سه‌شنبه هفته جاری فرصت برای برگزاری جلسه استیضاح در مجلس وجود دارد و با توجه به تعطیلی مجلس در هفته گذشته، فرصتی برای فاطمی امین برای پاسخ به نمایندگان وجود داشته باشد.

با این حال مجلس تقاضای روز گذشته معاون پارلمانی را رد و اعلام کرده است که براساس آیین‌نامه داخلی خود، استیضاح وزیر صمت باید روز یکشنبه برگزار شود.

به نظر می‌رسد دولت قصد داشت با این پیشنهاد جلسه استیضاح فاطمی امین را به بعد از بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی موکول کند و شانس ابقای او را در کابینه بالا ببرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.