کد مطلب: ۸۲۴۸۷۷

شرکت علی بابا رفع تعلیق شد؟ / کدام نهاد مرجع قیمت‌‌گذاری بلیت است؟

شرکت علی بابا رفع تعلیق شد؟ / کدام نهاد مرجع قیمت‌‌گذاری بلیت است؟

مجموعه خدمات مسافرت هوایی و گردشگری علی بابا در روزهای گذشته با اتهام گران‌فروشی بلیت هواپیما تعلیق شد. اما آیا در شرایط این شرکت تغییری ایجاد شده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد محمدی‌بخش گفت: بر اساس تعهدی که پایگاه فروش علی بابا به سازمان هواپیمایی داد، رفع تعلیق شده است، اما چنانچه تخلفات علی‌بابا ادامه یابد این بار لغو مجوز خواهد شد.

گفتنی است 23 خرداد معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق فعالیت سایت علی‌ بابا و چند شرکت دیگر به‌دلیل گران‌فروشی و عرضه بلیت خارج از نرخنامه مصوب سازمان هواپیمایی کشوری خبر داده بود،

این در حالی است که بلیت پرواز تهران ـ مشهد هواپیمایی آسمان امروز در سایت علی‌ بابا به‌صورت سیستمی با قیمت 3 میلیون و 133 هزار تومان فروخته می‌شود، یعنی 138 درصد بالاتر از قیمت مصوب.

سازمان هواپیمایی از هفته نخست خرداد ماه امسال نسبت به تعلیق مجوز ایرلاین‌ها و شرکت‌های خدمات سفر در صورت گران‌فروشی هشدار داده بود ( ایرنا )

علی بابا: به قیمت‌گذاری سازمان هواپیمایی متعهد هستیم

پس از اعلام این خبر، علی‌ بابا اطلاعیه صادر کرد و بر تعهد خود به قیمت‌گذاری سازمان هواپیمایی تاکید کرد.

در این اطلاعیه آمده است که شرکت سفرهای علی‌ بابا در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ از سوی هواپیمایی کشوری به طور کامل رفع تعلیق شد.

شرکت یاد شده توضیح داده است که در هفته‌های اخیر صنعت حمل‌ونقل هوایی شاهد شدت گرفتن اختلاف نظر میان انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص میزان افزایش قیمت بلیط پرواز بود. در این میان، علی‌ بابا، در بستر پلتفرم آنلاین خود تمامی پروازهای تعریف شده در سیستم‌های فروش ایرلاین‌ها را فارغ از مرجع قیمت‌گذاری آن‌ها نمایش می‌داد. این موضوع سبب دامن‌گیر شدن علی‌ بابا، با وجود عدم دخالت در قیمت‌های اعلامی تأمین‌کنندگان شد.

این شرکت تاکید کرده است: «پس از مذاکرات صورت گرفته و شفاف شدن رویه، خود را متعهد می‌دانیم از این پس قیمت‌گذاری سازمان هواپیمایی را به عنوان رگولاتور اصلی رعایت کنیم.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.