کد مطلب: ۸۲۹۰۵۳

قیمت گاز فولادسازان صددرصد گران شد

قیمت گاز فولادسازان صددرصد گران شد

بر اساس مصوبه هیئت وزیران نرخ گاز در صنعت فولاد دوبرابر شد. این درحالی است که سال گذشته انجمن تولیدکنندگان فولاد در جلسه‌ای با مسئولان مجلس با مسئولان درباره عدم افزایش ضریب نرخ گاز فولاد در بودجه ۱۴۰۲ به توافق رسیده بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هیئت وزیران امروز در جلسه‌ای با افزایش نرخ گاز در صنعت فولاد موافقت کرد. قیمت گاز برای فولادسازان دوبرابر شد.

امروز ۶ تیرماه مصوبه هیئت وزیران در خصوص نرخ جدید خوراک گاز صنایع در سال ۱۴۰۲ در حالی منتشر شد که این مصوبه مربوط به جلسه ۱۷ اردیبهشت ماه هیئت وزیران است و اکنون به صورت کاملاً دیرهنگام علنی شده و حاکی از افزایش ۲ برابری قیمت‌ گاز در صنعت فولاد است.

بررسی های نشان می‌دهد نرخ خوراک واحدهای احیا مستقیم (تولیدکنندگان آهن اسفنجی) از 2000 تومان در سال گذشته به 4000 تومان برای هر مترمکعب در سال جاری رسیده است. همچنین نرخ گاز سوخت فلزات از جمله صنایع فولادی از 1500 تومان در سال گذشته به 3000 تومان در سال جاری افزایش یافته است. این در حالی است که مطابق قانون بودجه سال ۱۴۰۱، مقرر بوده که این نرخ مطابق نرخ سوخت سایر صنایع معادل 500 تومان تعیین گردد.

این افزایش دو برابری قیمت در حالی به صنایع فولاد تحمیل شده که این کارخانجات در ماه‌های پیش رو با محدودیت در عرضه گاز و حتی با قطعی آن رو‌به‌رو هستند به طوری که برخی کارخانجات تا 100 روز در سال گذشته مجبور به تعطیلی شدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط برق مفت نیروگاهها هر روز فرسوده میشن تولید ریالی مخارج دلاری وزیر نیرو هم که خوابه