کد مطلب: ۸۵۵۰۲۰

تاریخ رفت و برگشت قطار تهران-کربلا اعلام شد

تاریخ رفت و برگشت قطار تهران-کربلا اعلام شد

تاریخ رفت قطار تهران-کربلا ۳۱ مرداد، ۴ شهریور، ۲۵ شهریور، ۲۸ شهریور، ۱ مهر و ۴ مهر و زمان برگشت از کربلا در تاریخ‌های ۷ شهریور، ۱۱ شهریور، ۱ مهر، ۴ مهر، ۸ مهر و ۱۱ مهرماه است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گفته مدیر عامل شرکت راه‌آهن طی تفاهم با طرف عراقی این قطار در طول سال ادامه فعالیت دارد، برای شروع هفته ای یک قطار خواهیم داشت و بعد از اربعین هفته ای دو قطار تهران-کربلا خواهیم داشت.

شرکت راه‌آهن حرکت رفت و برگشت قطار ترکیبی تهران - کربلا را اعلام کرد.

قطار تهران کربلا به‌ صورت ترکیبی از تهران تا شلمچه با قطار چهارستاره، سپس مسیر ۳۰ کیلومتری شلمچه تا بصره، با اتوبوس و بعد از آن با قطار عراقی، از بصره تا کربلا خواهد بود. مدت زمان سیر این قطار ۱۸ ساعت در خاک ایران است؛ دو ساعت برای تشریفات گذرنامه زمان لازم است، سپس ۳۰ کیلومتر زوار با اتوبوس تا بصره سیر می‌کنند و پس از آن، هشت ساعت زمان سیر از بصره تا کربلا خواهد بود.

با توجه به تنوع واگن‌ها در مسیر بصره تا کربلا، قطار تهران - کربلا با سه قیمت عرضه می‌شود. این قطار با احتساب واگن اتوبوسی در خاک عراق، ۹۶۰ هزار تومان خواهد بود. برای واگن‌های اتوبوسی وی‌آی‌پی در خاک عراق، قیمت کل مسیر، یک‌ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود و با قطار چهارتخته در خاک عراق، قیمت کل، یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

شرکت راه‌آهن درباره زمان قطارهای تهران - کربلا اعلام کرد: زمان حرکت قطار تهران کربلا از مبدا تهران، در تاریخ‌های ۳۱ مرداد، ۴ شهریور، ۲۵ شهریور، ۲۸ شهریور، ۱ مهر و ۴ مهر در نظر گرفته شده است. زمان برگشت قطار تهران-کربلا از کربلا در تاریخ‌های ۷ شهریور، ۱۱ شهریور، ۱ مهر، ۴ مهر، ۸ مهر و ۱۱ مهرماه است.

ظرفیت این قطار ۳۵۰ نفر است و برای شروع، هفته‌ای یک قطار و بعد از اربعین، هفته‌ای دو قطار در این مسیر، سیر خواهد کرد. بلیت این قطار از فردا ساعت ۱۰ صبح از طریق سایت Sale.raheparvaz.com قابل خریداری است.

قطار تهران-کربلا در بقیه ایام سال هم فعال است

ظرفیت این قطار ۳۵۰ نفر است و برای شروع، هفته‌ای یک قطار و بعد از اربعین، هفته‌ای دو قطار در این مسیر، سیر خواهد کرد.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: از ابتدای ماه صفر تا ۲۵ ماه صفر در خدمت زوار اربعین خواهیم بود، شرکت راه آهن پارسال تلاش کرد با افزایش تعدادصندلی‌ها و افزایش قطارهای فوق‌العاده و ثابت نگه داشتن قیمت بلیت به زوار اربعین خدمت کند، امسال تلاش مضاعف داریم در شرکت راه‌آهن و شرکت‌های ریلی حداکثر تسهیلات برای زوار اربعین فراهم کنیم.

صالحی افزود: در ایام اربعین حسینی امسال ظرفیت صندلی قطارها به بیش از ۶۰۰ هزار نفر در قالب رفت و برگشت افزایش یافته است.

وی افزود: قیمت بلیت قطار ۴ تخته ۴ ستاره از تهران به خرمشهر ۳۹۰ هزار تومان است که کمتر از نصف قیمت بلیت اتوبوس تهران-خرمشهر است.

صالحی اظهار داشت: زواری که در ایستگاه راه‌آهن خرمشهر باشند از آنجا تا نقطه صفر مرزی در شلمچه ۲۴ ساعته به صورت رایگان جابه‌جا می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: قطارهای فوق العاده برای ایام اربعین درنظر گرفته‌ایم، در هفته های منتهی به اربعین افزایش دو برابری قطارها در مسیر تهران-خرمشهر خواهیم داشت و در هفته منتهی به اربعین با افزایش ۳ برابری قطارها، به زوار خدمت‌رسانی کنیم.

وی افزود: همچنین از تهران به کرمانشاه، شلمچه وخرمشهر سرویس‌رسانی داریم، از شهرهای دیگر هم قطارهای فوق العاده مستقیم داریم، از مبادی زاهدان، کرمان و یزد به خرمشهر به صورت مستقیم قطار فوق‌العاده رفت و برگشت خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: برای اولین‌بار از استان مازندران و از ساری به کرمانشاه و بلعکس قطار مستقیم برای رفاه حال زوار راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: از مبدا مشهد به کرمانشاه و از مبدا مشهد به اهواز و خرمشهر ظرفیت قطارها برای اربعین دو برابر شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.