کد مطلب: ۸۷۷۵۵۲

امروز بازار فولاد رشد قیمت کدام مقاطع فولادی را تجربه کرد؟

امروز بازار فولاد رشد قیمت کدام مقاطع فولادی را تجربه کرد؟

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از رشد قیمت اکثر مقاطع فولادی حکایت دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در تازه ترین خبرها از بازار فولاد، از رشد قیمت اکثر مقاطع فولادی حکایت دارد که دلار امروز در بازار غیر رسمی با قیمت ۵۲ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته کاهش حدود هزار تومانی را نشان می‌دهد. بازار میلگرد در رکود به سر می‌برد و در معاملات امروز هم تغییر نرخ نداشت.

در بازار نبشی و ناودانی و همچنین تیرآهن شاهد افزایش قیمت بودیم که ظاهرا از افزایش نرخ ارز در روز گذشته است. در بازار پروفیل هم قیمت‌ها کمی افزایش یافت و احتمالا مقاطع فولاد که رشد قیمت را تجربه کردند در صورت تداوم کاهش نرخ ارز در معاملات فردا کاهش نسبی خواهند داشت.

در بازار جهانی نیز شاهد تغییراتی بودیم. شمش دریای سیاه با ثبات نرخ همراه بود و ۴۸۰ دلار در هر تن قیمت خورد.

شمش داخلی چین نیز مانند روزهای گذشته روند کاهشی را طی کرد. میلگرد صادراتی ترکیه نیز که در روزهای گذشته نوسانات اندکی را تجربه کرده بود با همان قیمت روز قبل در نرخ ۵۶۷٫۵ دلار در هر تن معامله شد. ورق گرم و سرد CIS هم کاهش قیمت را پیش گرفتند و با نرخ ۵۶۵ و ۶۹۵ دلار در هر تن معامله شدند. آمارها نشان می‌دهد شمش داخلی چین روی کف سه ماهه قرار گرفته و فعالان این کشور اصلا از این موضوع راضی نیستند.

از سوی دیگر ظاهرا رهبران اتحادیه اروپا و ایالات متحده قصد دارند در نشست ۲۰ اکتبر در مورد تجارت فولاد و آلومینیوم توافق موقتی را اعلام کنند که از عقب‌نشینی تعرفه‌های بخش ۲۳۲ ایالات متحده و تعرفه‌های مربوط به اتحادیه اروپا جلوگیری می‌کند.

بر این اساس، مقامات کاخ سفید و کمیسیون اروپا در حال مذاکره بر سر یک توافق اولیه هستند که بخشی از توافقنامه جهانی تولید پایدار فولاد و آلومینیوم (GSA) را پوشش می‌دهد و طرفین از سال ۲۰۲۱ درباره آن بحث می‌کنند. این توافقنامه در مورد مقابله با ظرفیت مازاد غیر بازاری و انتشار کربن است.

طرفین به دنبال توافق سیاسی هستند زیرا معتقدند زمان کافی برای دستیابی به توافق رسمی، قبل از ضرب الاجل تعیین شده ندارند. علاوه بر این، اتحادیه اروپا و ایالات متحده همچنان در برخی از جنبه‌های کلیدی این موضوع، مانند سازگاری با قوانین تجارت بین‌المللی، اختلاف نظر دارند. این توافق نامه قانونی الزام آور نخواهد بود، اما عدم توافق تا ۳۱ اکتبر به معنای بازگشت خودکار عوارض متقابل از اوایل سال ۲۰۲۴ است که بر ۱۰ میلیارد دلار از صادرات طرفین تأثیر خواهد گذاشت.

صنعت فولاد در ایالات متحده به شدت به کوره‌های قوس الکتریکی وابسته است، بنابراین فولادسازان آمریکایی جزو شرکت‌های تولیدکننده کم کربن در جهان هستند. وزیر بازرگانی ایالات متحده معتقد است توافق جهانی فولاد که کیفیت بالاتر، فولاد و آلومینیوم سازگار با محیط زیست را در اولویت قرار می‌دهد، راه درستی برای قرار دادن چین در مضیقه است.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز سه‌شنبه نشان می‌دهد، در بازار میلگرد شرکت ها قیمت محصولات خود را بدون تغییر اعلام کردند.

در بازار نبشی قیمت ها ۲۵۰ تا ۳۵۰ تومان افزایش داشت و در بخش ناودانی قیمت ها همراه با ۱۰۰۰ تومان کاهش اعلام شدند.

در بازار تیرآهن قیمت محصولات در بخش کیلویی ۹۲ تومان افزایش داشته و قیمت محصولات در بخش شاخه ای ۴۵ هزار تومان افزایش داشته است.

در بازار پروفیل،شرکت ها قیمت محصول خود را ۵۰۰ تومان افزایش داد.

منبع: فولادبان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.