کد مطلب: ۸۷۸۳۶۱

خبر خوش برای دو استان: افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر

خبر خوش برای دو استان: افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر

با بهره‌برداری از پروژه آزادراه شیراز-اصفهان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهمترین طرح‌های ملی توسط رئیس جمهور انتظار ۱۳ ساله مردم دو استان فارس و اصفهان به پایان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز پنجشنبه و در قالب دور دوم سفرهای استانی به استان فارس سفر کرده است، در نخستین برنامه این سفر ۶ قطعه از پروژه بزرگ و ملی آزادراه شیراز-اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر را افتتاح و دستور آغاز عملیات قطعه ۷ این پروژه را صادر کرد.

با افتتاح این پروژه زمان سفر از شیراز به اصفهان و به تبع آن به مناطق مرکزی کشور بیش از دو ساعت کاهش خواهد یافت و مردم استان‌های هرمزگان و بوشهر نیز از آن بهره‌مند خواهند شد. علاوه بر این امنیت سفر و رفت و آمدهای مردم نیز به شکل جدی ارتقا پیدا می‌کند.

کاهش سالانه ۱۳۰ میلیون لیتر مصرف سوخت به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان از مزایای این آزادراه است. برای این پروژه آزادراهی تاکنون مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان (به ارزش روز) هزینه شده است.

همچنین افتتاح این پروژه بزرگ ملی گامی مهم در راستای تکمیل کریدور آزادراهی جنوب کشور است.

بنیاد تعاون وزارت دفاع و شرکت شهر جدید صدرا از شرکای دولت در سرمایه‌گذاری این آزادراه هستند.

عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۳۸۹ آغاز شد که در پیچ و خم کمبود اعتبارات متوقف مانده بود، اما در دو سال گذشته با پیگیری شبانه‌روزی مسئولان دولت مردمی در سطح استانی و کشوری، تلاش‌های بسیاری برای بهره‌برداری از این پروژه شکل گرفت. تأمین اعتبار و تکمیل این ابرپروژه در سفر نخست رئیس جمهور به استان فارس در مهرماه ۱۴۰۰ مطرح و مصوب شد.

این آزادراه از امروز و با آغاز بهره‌برداری آن از سوی رئیس جمهور زیربار ترافیک خواهد رفت.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.