کد مطلب: ۸۸۵۳۲۳

توقف پرواز تهران به دمشق

توقف پرواز تهران به دمشق

اعزام زائران به سوریه به دلیل حملات اسراییل از هفته‌های گذشته متوقف شده بود. با این حال، کاروان‌های غیرمجاز با پروازهای موجود زائر می‌بردند. مسؤول شرکت هواپیمایی سوری می‌گوید: از امروز پرواز تهران به دمشق متوقف شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سفرهای زیارتی به سوریه از هفته‌های گذشته متوقف شده و همچنان نیز سازمان حج و زیارت پرواز تهران به دمشق ندارد.

با این وجود، پروازها به سوریه در حال انجام بود و برخی از کاروان‌های غیرمجاز نیز زائران را به زیارت حرم حضرت زینب و رقیه سلام الله علیهما اعزام می‌کردند. این کاروان‌ها از طریق پروازهای یکی از شرکت‌های هواپیمایی کشورمان یا شرکت اجنحةالشام که سوری است، زائران را به سوریه می‌بُردند.

توقف پرواز اجنحةالشام از تهران به سوریه

اکنون با ادامه درگیری‌ها در غزه و حمله رژیم اشغالگر قدس به فلسطین اشغالی و بعضاً حملات پراکنده به سوریه، پروازها به دمشق به طور کلی متوقف شده است. ابراهیمی، نماینده شرکت هواپیمایی اجنحةالشام در ایران می‌گوید: با توجه به نبود امنیت لازم، پروازهای این هفته به سوریه لغو شده است و امروز نیز پرواز این شرکت به سوریه نرفت.

شرکت اجنحةالشام در هفته سه پرواز به سوریه دارد که در هفته‌های گذشته، این شرکت زائران و مسافران را به جای دمشق به لاذقیه منتقل می‌کرد، اما از امروز با توقف موقت پروازهای این شرکت به سوریه، هیچ پروازی از ایران به این کشور انجام نمی‌شود. مسؤول این شرکت می‌گوید: ممکن است اواخر هفته جاری، مجوز پرواز به سوریه صادر شود که البته در این صورت هم پروازها باز هم به لاذقیه خواهد بود، نه دمشق.

پرواز ایرانی به جای دمشق به لاذقیه می‌روند

در کنار پرواز شرکت هواپیمایی سوریه، یکی از شرکت‌های هواپیمایی کشورمان نیز هر هفته روزهای یکشنبه به دمشق می‌پَرد، اما این هفته به جای دمشق، مسافران و زائران را به لاذقیه انتقال خواهد داد و پرواز به دمشق تا اطلاع ثانوی امکان‌پذیر نیست.

هزینه بلیت پرواز سوریه

همین امر هم موجب شده تا کاروان‌های غیرمجاز دست از فعالیت برداشته و اقدام به جذب زائران برای سفر به دمشق نکنند. البته بالا بودن هزینه سفر هم دلیل این موضوع به شمار می‌رود، چرا که هزینه بلیت رفت و برگشت به لاذقیه با شرکت هواپیمایی کشورمان حداقل ۱۰ میلیون و ۵۰۰ و با شرکت هواپیمایی سوری حداقل ۱۳ میلیون تومان است.

به گزارش فارس، پس از فراز و نشیب‌های مختلف و بعد از یک دهه تعطیلی سفر به سوریه، اعزام‌ها از اواخر سال ۹۸ برقرار شد که با شیوع کرونا باز هم متوقف شدند. نوروز سال ۱۴۰۱ دوباره سفرها به دمشق صورت گرفت و خرداد همان سال با مشکل در فرودگاه دمشق، هیچ زائری به سوریه اعزام نشد. امسال نیز این سفرها فقط از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران انجام شد که هفته‌های گذشته این سفرها به دلیل گسترش حملات اسراییل به غزه تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.