فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۶۶۹۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

عرض اندام شرکت‌های ایرانی فولاد در استانبول/ ایرانیان از فرصت نمایشگاه آنکیروس استفاده کردند؟

عرض اندام شرکت‌های ایرانی فولاد در استانبول/ ایرانیان از فرصت نمایشگاه آنکیروس استفاده کردند؟

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آهن و فولاد آنکیروس، با حضور پرشور شرکت‌های ایرانی در استانبول برگزار شد. ارتباط با تامین‌کنندگان بین‌المللی، آشنایی با تکنولوژی‌های جدید و به‌روز، توسعه ارتباط‌های بین‌المللی از جمله اهداف شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه بود.

به گزارش تجارت نیوز،

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آهن، فولاد، ماشین‌آلات و محصولات فولادی و ریخته‌گری (آنکیروس ۲۰۲۴)، نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات و محصولات فلزات غیرآهنی (آنوفر ۲۰۲۴) و نمایشگاه محصولات ریخته‌گری (ترک کست ۲۰۲۴) در تاریخ ۱۹ تا ۲۱ سپتامبر (۲۹- ۳۱ شهریور) در مرکز نمایشگاهی استانبول کشور ترکیه برگزار شد.

از این سه نمایشگاه همزمان و دوسالانه به‌ عنوان بزرگ‌ترین رویداد صنایع آهن و فولاد، فلزات غیرآهنی، صنایع معدنی، متالورژی و ریخته‌گری در منطقه آسیا، خاورمیانه و اروپا (اوراسیا) یاد می‌شود.

حضور 31 شرکت ایرانی در استانبول

امسال ۳۱ شرکت ایرانی فعال در صنعت با هدف توسعه صادرات و ارتباطات بین‌المللی، بهره‌گیری از دانش فنی و فناوری‌های به‌روز، شناخت بازارهای دنیا، و... در این رویداد بین‌المللی حاضر شدند. شرکت‌های ایرانی در تالارهای متفاوت این نمایشگاه بین‌المللی غرفه داشتند و موفق شدند نماینده خوبی برای معرفی صنعت فولاد و متالورژی ایران به نمایندگان دیگر کشورهای دنیا باشند.

شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، فولاد هرمزگان، صندوق توسعه نوآوری و فناوری فولاد مبارکه، ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، فولاد تاراز، صنایع معدنی فولاد سنگان، هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان، فولاد متیل، نورد لوله کوثر صنعت اسپادانا، هلدینگ میدکو- شرکت GMI، مجتمع صنعتی اسفراین، خورشید آلیاژ، آلیاژ گستر هامون، فولاد آلیاژی ایران، جهان فولاد سیرجان، معدنی و صنعتی گل‌گهر، توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، معدنی و صنعتی گهرزمین، توسعه معدنی و صنعتی صبانور، صنایع فروآلیاژ ایران، فروسیلیس ایران، مجتمع فولاد و آلومینیوم امید البرز، آهن و فولاد ارفع، فرانسوز یزد، مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، متالورژی پودر خراسان، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، ایرکاز متال، نسوز نوید و صنعت گستر سازمان‌های ایرانی حاضر در این رویداد بین‌المللی بودند.

جدای از این شرکت‌ها، نمایندگانی از بسیاری از شرکت‌های ایرانی بدون داشتن غرفه و برای ارتباط‌گیری، مذاکره و توسعه کسب‌وکار خود در این رویداد بین‌المللی حاضر شدند.

تراکتورسازی ایران به دنبال سود برد-برد

کریم عاقل‌وند، معاون تولید شرکت تراکتورسازی ایران، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز درباره نمایشگاه آنکیروس گفت: روند اجرایی و شیوه برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی مطلوب بود. هدف شرکت ما از حضور در این نمایشگاه، توسعه کسب‌وکار است. ارتباط با تامین‌کنندگان بین‌المللی، آشنایی با تکنولوژی‌های جدید و به‌روز، توسعه ارتباط‌های بین‌المللی و همین‌طور ارزیابی سازمان خود با سایر شرکت‌های دنیا از جمله دلایل ما برای حضور در این رویداد بین‌المللی است. ما در این نمایشگاه به‌ دنبال شکل دادن ارتباطات بیشتر و به‌ تبع آن سودهای بیشتر در شرایط برد-برد هستیم.

او ادامه داد: اهداف ما از شرکت در این نمایشگاه به‌ اندازه‌ای قابل قبول برآورده شد. ما در کنار قطعات ریخته و نوع ریخته‌گری و متالورژی، ابزارهای برشی را هم به نمایشگاه آورده‌ و عرضه می‌کنیم. ما قادر به تولید این ابزارها در شرکت تراکتورسازی ایران هستیم. در این نمایشگاه هم درباره ضوابط تهیه این مواد و ابزار بحث شد و هم توانستیم برای فروش ابزارمان در خود ترکیه چند فروشنده پیدا کنیم.

عاقل‌وند توضیح داد: شرکت در این قبیل از نمایشگاه‌های بین‌المللی برای شرکت‌های ایرانی می‌تواند مزایای بسیاری به‌ همراه داشته باشد. برای مثال در این دوره نسبت به چهار سال پیش یعنی سال ۱۳۹۸ که شرکت ما در این نمایشگاه شرکت کرده بود، شاهد تغییرات بسیار تکنولوژی و در نتیجه آن کاهش هزینه‌ها در بسیاری از روندها و فرایندها بودیم. ضمن اینکه کشور ترکیه برای شرکت‌ تراکتورسازی ایران مقصد خوبی به‌ حساب می‌آید. جدا از فاصله نزدیک و سهولت رفت‌وآمد به این کشور، نزدیکی زبان نیز عامل دیگری است که این مقصد را برای ما مطلوب می‌کند.

معاون تولید شرکت تراکتورسازی ایران در پایان خاطرنشان کرد: اگر تحریم‌ها برداشته شود، شرکت‌های ایرانی قادر به انجام مبادلات بین‌المللی و ورود به بازارهای جهانی خواهند شد که می‌تواند دریچه‌ای از فرصت‌ها و امکانات را برای سازمان‌ها باز کند. هرچند در این شرایط نیز با بازارهای‌ بین‌المللی ارتباط می‌گیریم، اما قطعاً با برداشته شدن تحریم‌، روندها و فرایندها سهل‌تر و امکانات بالقوه گسترده‌تر خواهد شد.

تصاحب بازارهای خارجی؛ انگیزه آلیاژ گستر هامون

علیرضا منفرد، سرپرست فروش واحد بازرگانی شرکت آلیاژ گستر هامون، درباره حضور در این نمایشگاه بین‌المللی گفت: ارزیابی من از روند برگزاری نمایشگاه آنکیروس مثبت است. بسیاری از تامین‌کنندگان و مشتری‌ها و بازرگان‌ها در این رویداد حضور دارند. البته آشفتگی‌هایی درباره نظم سالن‌ها و چگونگی چیدمان دیده می‌شود. باید بگویم غرفه ما در این نمایشگاه بازدیدکننده و مراجع‌های بسیاری داشت و امیدوارم بتوان درنهایت نتیجه مطلوب را از این حضور گرفت.

او درباره شرکت آلیاژ گستر هامون توضیح داد: ما تولیدکننده و ارائه‌کننده فروآلیاژها مثل «فروسلیسس»، انواع کورد وایرها و... هستیم. این سازمان در شهرستان کاشان و استان اصفهان واقع شده و محصولات را از صفر تا صد تولید می‌کنیم و با شرکت‌های ریخته‌گری و فولادی بزرگ در داخل و خارج از کشور همکاری می‌کنیم. ما به کشورهایی مثل ترکیه، سوییس، اتریش، آلمان، و... صادرات داریم. امیدواریم تا با شرکت در نمایشگاه آنکیروس بتوانیم ارتباطات بین‌المللی خود را گسترش بدهیم. انگیزه ما از شرکت در این نمایشگاه تصاحب بازار خارج از ایران و به دست آوردن تامین‌کنندگان خوب خارجی است.

شرکت در یک نمایشگاه کافی نیست

محمد جواد قائدی، مدیر روابط‌عمومی هلدینگ فولاد متیل، درباره حضور در این نمایشگاه گفت: هلدینگ ما در بحث فروش ورق‌های فولاد مبارکه فعالیت می‌کند. ما با شرکت در این نمایشگاه هدف دسترسی به تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان بین‌المللی و همین‌طور معرفی خدمات‌مان به تاجران جهانی را دنبال می‌کنیم. امیدوار هستیم حضور ما در این رویداد امکان همکاری‌های بین‌المللی بیشتر را برایمان فراهم کند.

اودر آخر توضیح داد: نمی‌توان از شرکت در تنها یک نمایشگاه بین‌المللی انتظار رسیدن به همه اهداف شرکت را داشت. البته که این نمایشگاه به‌خوبی برگزار شد و توانستیم کار خود را به مشتریان بسیاری ارائه دهیم که امید داریم این ارتباط‌ها به همکاری منجر شوند. آنکیروس نمایشگاهی دوسالانه و اسم و رسم‌دار است، هرچند انتظار ما را به‌ طور کامل برآورده نکرد اما امیدواریم این حضور در نهایت بتواند اتفاقات خوبی را برای مجموعه رقم بزند. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.