کد مطلب: ۸۰۸۶۳۰

قیمت MVM X۲۲ PRO/ اختلاف قیمت کارخانه و بازار چه‌قدر است؟

قیمت MVM X22 PRO/ اختلاف قیمت کارخانه و بازار چه‌قدر است؟

خودروی MVM X22 Pro IE کراس‌اوور کامپکت مدیران خودرو محسوب می‌شود که نسخه فیس‌لیفت X22 است. X22 Pro یکی از گزینه‌های فروش شرکت مدیران خودرو در سامانه یکپارچه محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت تمام شده ام‌وی‌ام X22 Pro IE هم‌اکنون در بازار آزاد کاهش یافته و از حدود یک میلیارد و 55 میلیون تومان به 980 میلیون تومان رسیده است. اگرچه شرکت مدیران خودرو قیمت درب کارخانه را 870 میلیون و 700 هزار تومان اعلام می‌کند، اما شورای رقابت در فهرستی که منتشر کرده قیمت 646 میلیون و 500 هزار تومان برای این خودرو درنظر گرفته است.

اگر بخواهیم مالیات، عوارض، بیمه و سایر مخارج خودرو را محاسبه کنیم، قیمت نهایی این خودرو برای مصرف کننده، در حدود 743 میلیون تومان خواهد شد.

بنابراین باتوجه به اختلاف نظر خودروساز و شورای رقابت بر سر قیمت‌گذاری خودروها، خودروی ام‌وی‌ام X22 Pro IE حدود 224 میلیون تومان اختلاف قیمتی برای کارخانه دارد که اختلاف زیادی است.

اختلاف قیمت کارخانه و بازار X22 Pro IE چه‌قدر است؟

در اردیبهشت ماه، این کراس‌اوور کامپکت در بازار حدود یک میلیارد و 55 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد. اگر قیمت کارخانه شورای رقابت را مبنای محاسبه قرار می‌دادیم، با احتساب مالیات و… حدود 312 میلیون تومان اختلاف قیمتی با بازار وجود داشت.

اما اگر قیمت مبنا را قیمت اعلامی شرکت مدیران خودرو قرار می‌دادیم، اختلاف قیمتی حدودا 185 میلیونی را تجربه می‌کردیم.

قیمتی x22 pro

حالا اما این اختلاف کمتر شده و تفاوت قیمت بازار و کارخانه به حدود 109 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.

معرفی اجمالی

ام وی ام x22 پرو در واقع فیس لیفتی از نسل اول ام وی ام X22 یا همان چری tiggo 3x است که در سال ۲۰۱۶ به بازارهای جهانی معرفی شد. از تفاوت‌های ام وی ام x22 پرو با نسخه قبلی می‌توان به تغییرات بنیادین نمای جلوی خودرو و طراحی داشبورد و نیز بکارگیری موتور و گیربکس جدید در آن اشاره کرد.

پیشرانه سه سیلندر توربو شارژ این خودرو توانایی تولید ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. بنابراین MVM X22 Pro با وجود تعداد کمتر سیلندرها و حجم کمتر موتور، توانایی حرکتی بهتری از نسل گذشته خود دارد. همچنین انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ های جلو نیز توسط گیربکس CVT 9 سرعته جدید چری انجام خواهد شد.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.