حجم ویدیو: ۵۴.۱۷M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۷:۳۲ دانلود ویدیو

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قصه پر غصه فروش غیرقانونی خودرو در تاکستان / ۸۰ هزار میلیارد تومان پول مردم کجاست؟

تاکستان این روزها حال و روز خوشی ندارد. ماجرا به هزاران میلیارد تومان حیف و میل اموال مردم بازمی‌گردد که از سوی شرکت‌های به ظاهر فروشنده خودرو انجام شده است. مجموعه‌ای که در قالب طرح‌های پانزی از مردم پول گرفتند تا خودرو تحویل دهند اما آنها را به نگه داشتن پول و دریافت سود تشویق کردند. حالا دیگر نه خبری از سود هست، نه اصل پول مردم. ماجرای این فروش غیرقانونی خودرو چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی می‌گوید شهر دیگر اقتصاد ندارد، آن دیگری از رکود کسب و کارها گلایه می‌کند و یکی هم با ناراحتی از مردمی می‌گوید که ملک، زمین و دارایی خود را با رویای کسب سودهای کلان فروخته‌اند؛ حالا هم اصل سرمایه را از دست داده‌اند و هم دیگر خبری از سود نیست. ماجرا به فروش غیرقانونی خودرو بازمی‌گردد.

اینجا تاکستان است. شهری که به انگورهایش معروف بود و حالا هر روز خبری از طرح‌های پانزی و بر باد رفتن سرمایه مردم از آن به گوش می‌رسد.

صحبت از هزاران میلیارد تومان حیف و میل اموال مردم است. توسط شرکت‌هایی که در حدود 10 سال گذشته، به تدریج در این شهرستان استان قزوین شکل گرفتند. هر کدام وعده‌ای دادند. از فروش خودرو گرفته تا فعالیت‌های مضاربه‌ای یا ترید رمزارز. بزرگ‌ترین‌ها، ادعای فروش خودرو را داشتند. برخی هم مدتی محصولاتی را به مردم تحویل می‌دادند اما به تدریج مردم را تشویق کردند که به جای دریافت خودرو، سرمایه خود را نزد شرکت بگذارند و سود بگیرند.

خوش‌گذرانی با پول مردم!

کم کم کار بالا گرفت. کار را شرکتی با عنوان رضایت خودرو، در سال‌های ابتدایی دهه 90 با یک نمایشگاه خودرو آغاز کرد اما در سال‌های اخیر، یکی یکی شرکت‌ها و حتی اشخاص حقیقی هم وارد کار شدند. پول مردم را گرفتند و سود دادند. کاری که در دنیا به آن طرح پانزی می‌گویند. روشی که معمولا هرمی است. شخص یا شرکتی از مردم پول می‌گیرد و با اصل سرمایه هر شخص جدید، سود نفرات قبل را می‌دهد. در کنار آن هم، با پول مردم برای خود ملک و دارایی می‌خرد. حتی چندی پیش، محمد صمدی دادستان تاکستان، گفته بود که مدیران برخی از این شرکت‌ها، ‌با اموال مردم در کشورهای خارجی خوش‌گذرانی می‌کنند. حالا اصل پول گروهی از مردم بر باد رفته و مقامات قضایی هم وارد کار شده‌اند و با پلمپ شرکت‌ها و دستگیری بعضی متخلفان جلوی فعالیت بیشتر آنها را گرفته‌اند.

صمدی، اخیرا هم به فارس گفته، سرمایه‌‌گذاری در شرکت‌های پیش‌فروش خودرو در این شهرستان از سال 92 شروع شده. به گفته او سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپای این حوزه، از ۳۰ تا ۴۰ نفر شروع شده و حالا به بیش از ۵۰ هزار نفر رسیده است؛ در مجموع هم بین ۷۰ الی ۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌پذیری صورت گرفته.

مردمی که به امید کسب ثروت اموال خود را فروختند

عده‌ای اموال خود را فروختند و گروهی وام گرفتند تا به این شرکت‌های پول بدهند و سود بگیرند. برخی تا مدتی هم سود گرفتند ولی کسانی که در ماه‌های اخیر وارد این سرمایه‌گذاری‌ها شدند، چیزی عایدشان نشد و حالا به اصل پول خود هم دسترسی ندارند.

این در حالی است که گروهی از مالباختگان از کسانی می‌گویند که اموال خود را فروختند با رویای پولدار شدن. ولی حالا پشیمانند. آنها می‌گویند که تاکستان این روزها حال و روز خوبی ندارد، کسب و کارهای بی‌رونق هستند و اقتصاد این شهر به رکود رفته است.

در این ویدئو شرح تجارت‌نیوز را از آنچه در این سال‌ها بر تاکستان گذشته و درددل مالباخگان را ببینید و بشنوید. در روزهای آینده نیز گزارش کاملی از چگونگی حیف و میل اموال مردم توسط شرکت‌های به ظاهر فروشنده خودرو در تجارت‌نیوز منتشر می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.