کد مطلب: ۸۵۷۷۹۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت و شرایط فروش کامیونت آرنا پلاس/ مشخصات فنی محصول ایران خودرو

قیمت و شرایط فروش کامیونت آرنا پلاس/ مشخصات فنی محصول ایران خودرو

کامیونت آرنا پلاس تنها نماینده ایران خودرو در بازار کامیونت‌هاست. ایران خودرو دیزل این محصول را از تاریخ 4 شهریور 1402 با دو روش اقساطی و نقدی با تحویل 90 روزه به فروش می‌رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کامیونت آرنا پلاس به عنوان تنها نماینده ایران خودرو دیزل در بازار خودروهای نیمه‌سنگین از امکانات نسبتاً خوبی برخوردار است که با توجه به قیمت و تولید در داخل می‌تواند سهم قابل توجهی از بازار خودروهای تجاری و نیمه‌سنگین درون شهری را به خود اختصاص دهد.

کامیونت‌ها در نسل‌های اول خود در بازار ایران تنها برای رفت‌و‌آمدهای برون‌شهری استفاده می‌شدند، اما به مرور زمان و ارتقای استانداردهای آلایندگی مجوز تردد در شهر‌ها را نیز دریافت کردند. امروز حجم از عظیمی از حمل‌و‌نقل‌های درون و برون‌شهری به واسطه این خودروها انجام می‌شود.

مشخصات فنی کامیونت آرنا پلاس

کامیونت آرنا پلاس از موتور کامینز چهار سیلندر خطی با فناوری توربو دیزل بهره می‌‎‌برد. این موتور 3.8 لیتر حجم دارد که 150 اسب بخار توان و 500 نیوتن‌متر گشتاور را به ترتیب در دورهای 2600 و 1900 در اختیار راننده قرار می‌دهد. انتقال قدرت در این کامیونت از طریق یک گیربکس 6 سرعته مکانیکی ZF آلمان و یک صفحه کلاچ تک صفحه ای خشک، هیدرو پنوماتیکی صورت می‌گیرد.

در بحث طراحی و امکانات بیرون کابین مهم‌ترین نکته بهره بردن این خودرو از آینه‌های جانبی بزرگ دو تکه است، چراغ‌های این خودرو همانند دیگر کامیونت‌های جدید بازار ظاهری عمودی دارند. شیشه جلوی این خودرو نسبت به محصولات مشابه اندکی بزرگ‌تر است و این امر باعث فضای دید بیشتر راننده است که برای این خودرو مزیت محسوب می‌شود.

طراحی کابین این خودرو را می‌توان بزرگ‌ترین نقطه قوت این محصول دانست، چراکه در این خودرو از یک اتاق یک و نیم کابین که از جای خواب بهره می‌برد، استفاده شده است. این اتاق به یک بالابر دستی نیز مجهز است. صندلی‌های این محصول به دو صندلی یک نفره و یک صندلی میانی تقسیم می‌شوند که تمام آن‌ها قابلیت خم شدن را دارند.

دوربین 360 درجه، دی‌لایت، قفل مرکزی درب‌ها، کروز کنترل، شیشه بالابرها و آینه‌های جانبی برقی، سیستم تهویه مطبوع و سیستم صوتی و تصویری اصلی‌ترین تجهیزات این کامیونت هستند.

قیمت کامیونت آرنا پلاس

آرنا پلاس در بازار آزاد امروز بین یک میلیارد و 760 میلیون تومان تا دو میلیارد و 100میلیون تومان برای مدل 1402 قیمت‌گذاری شده است، این در حالی است که این محصول در فروش نقدی ایران خودرو دیزل در درب کارخانه قیمتی معادل یک میلیارد و 770 میلیون تومان است و برای دریافت خودرو نیز باید پس از پرداخت وجه 90 روز کاری در انتظار بود.

برای خرید اقساطی این کامیونت، ایران خودرو دیزل دو روش ارائه داده است. در روش اول مشتری ملزم به پرداخت مبلغ یک میلیارد و 150 میلیون در مرحله اول و ارائه چهار فقره چک، هر کدام به ارزش 155 میلیون تومان است. لازم به ذکر است که تاریخ اولین فقره چک باید به تاریخ سه ماه بعد از ثبت‌نام باشد.

در روش فوق نرخ سود سالیانه شرکت ایران خودرو دیزل صفر درصد است.

در روش دوم متقاضی باید مبلغ 619 میلیون و 500 هزار تومان را در زمان ثبت‌نام در وجه شرکت واریز کند. سپس یک فقره چک به تاریخ سررسید 4 مهر 1402 به ارزش 530 میلیون و 500 هزار تومان باید در وجه شرکت ارائه دهد و مابقی مبلغ باید در قالب 8 فقره چک، هر کدام به مبلغ 95 میلیون و 483 هزار تومان در وجه شرکت ایران خودرو دیزل پرداخت کند.

لازم به ذکر است که متقاضیان روش دوم باید 18 درصد سود سالیانه را به شرکت پرداخت کنند.

کامیونت آرنا پلاس

برای دریافت اخبار و اطلاعات بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.