کد مطلب: ۸۶۱۳۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

زمان اعلام نتایج مرحله سوم سامانه یکپارچه خودرو

زمان اعلام نتایج مرحله سوم سامانه یکپارچه خودرو

مرحله سوم ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو که ششم شهریور آغاز شده بود، ساعت 24 روز پنج‌شنبه، 9 شهریور، به پایان رسید. اما نتایج ثبت‌نام در این سامانه چه زمانی اعلام می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از اتمام مهلت نام‌نویسی خودروها در سامانه یکپارچه از ساعت 24 روز پنج‌شنبه، دو شرکت کرمان موتور و مدیران خودرو از طریق پیامک به متقاضیان اعلام کردند که برای ادامه فرایند خرید خودرو طی دو روز شنبه و یکشنبه به سایت‌های فروش اینترنتی این شرکت‌ها مراجعه کنند. بر این اساس امروز، یکشنبه، 12 شهریور 1402، آخرین مهلت مراجعه به سایت دو مونتاژکار خواهد بود.

در این دور از سامانه یکپارچه خودرو تنها افرادی که در دور دوم ثبت‌نام کرده بودند، اما خودرویی به آن‌ها تخصیص نیافته بود می‌توانستند شرکت کنند. همچنین تنها دو شرکت کرمان موتور و مدیران خودرو که تعداد انصراف‌های بالایی داشتند در این مرحله شرکت کردند.

خودروهای عرضه‌شده در مرحله سوم سامانه یکپارچه خودرو

مدیران خودرو با پنج محصول خود، وارد دور سوم سامانه یکپارچه خودرو شد. از پنج محصول این شرکت چهار خودرو در سگمنت کراس‌اوورها قرار دارند و یک محصول نیز در سگمنت سدان‌ها.

فونیکس FX Premium پریمیوم کراس‌اوور جوان‌پسند و پرشتاب مدیران خودرو که جدیدتین محصول روی خط تولید این شرکت نیز محسوب می‌شود با قیمت یک میلیارد و 724 میلیون و 700 هزار تومان در سامانه یکپارچه خودرو به فروش رسید. این درحالی است که ارزش مادی همین محصول در بازار آزاد یک میلیارد و 770 میلیون تومان است.

Tiggo 7 PRO Excellent، در سامانه یکپارچه خودرو با قیمت یک میلیارد و 450 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسید. این محصول در بازار آزاد خودرو با قیمت یک میلیارد و 650 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

Arrizo 6 PRO Excellent، سومین نماینده فونیکس در سامانه یکپارچه با قیمتی معادل یک میلیارد و 238 میلیون و 400 هزار تومان به متقاضیان این سدان فروخته شد. این در حالی است که قیمت این محصول در بازار آزاد یک میلیارد و 385 میلیون تومان است.

X55 Pro IE، کراس‌اوور مید سایز مدیران خودرو با قیمت یک میلیارد و 249 میلیون و 500 هزار تومان در سامانه یکپارچه فروخته شد، قیمت این محصول در بازار آزاد یک میلیارد و 240 میلیون تومان است که به احتمال بسیار زیاد هیچ دلال و سوداگری این محصول را در شرایط فعلی خریداری نمی‌کند، چراکه خرید این محصول از بازار آزاد بدون نیاز به زمان برای تحویل خودرو هم ارزان‌تر و هم سریع‌تر است.

X22 pro MT(دنده ای)، اقتصادی‌ترین محصول مدیران خودرو در سامانه یکپارچه 706 میلیون و 700 هزار تومان قیمت داشت، در حالی‌که قیمت این محصول در بازار آزاد 790 میلیون تومان است. این محصول مدیران خودرو به دلیل قیمت اقتصادی و بهره بردن از ظاهری جدید طرفداران بسیار زیادی دارد. هرچند این محصول از لحاظ قوای محرکه و توان خروجی حرفی در مقابل رقبای خود ندارد.

محصولات کرمان موتور

جک s3، اقتصادی‌ترین کراس‌اوور کرمان موتور در سامانه یکپارچه خودرو با قیمت 940 میلیون تومان عرضه می‌شود، این محصول پرطرفدار در بازار آزاد 30 میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت کارخانه و با قیمت نهایی 910 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

جکj4، ارزان‌ترین سدان مونتاژی بازار خودروی ایران با قیمت 765 میلیون و 865 هزار تومان در سامانه یکپارچه خودرو به فروش می‌رسید. خرید این خودرو از بازار آزاد به مراتب به‌ صرفه‌تر است چراکه قیمت این محصول در بازار آزاد 40 میلیون تومان ارزان‌تر است و افراد می‌توانند با پرداخت 725 میلیون تومان این خودرو را بدون معطی از نمایشگاه‌ها و مردم عادی خریداری کنند.

KMC J7، سدان پرحاشیه کرمان موتور که ظاهر زیبایی دارد اما، از توان خروجی خوبی برخوردار نیست با قیمت یک میلیارد و 280 میلیون تومان در سامانه یکپارچه خودرو به متقاضیان واجد شرایط فروخته می‌شد. اکنون این محصول در بازار آزاد با قیمت یک میلیارد و 380 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود یعنی 100 میلیون تومان گران‌تر از قیمت کارخانه.

جک S5، محبوب‌ترین محصول کرمان موتور که حدود شش سال است که در بازار متقاضیان زیادی دارد با قیمت یک میلیارد و 246 میلیون تومان در سامانه یکپارچه عرضه شد. این کراس‌اوور در بازار آزاد 89 میلیون تومان گران‌تر است و با قیمت نهایی یک میلیارد و 335 میلیون تومان معامله می‌شود.

با توجه اینکه یک مدل از محصولات مدیران خودرو و دو مدل از محصولات کرمان موتور در سامانه یکپارچه از بازار آزاد گران‌تر هستند و موعد تحویل این خودروها حدأقل سه ماه دیگر است، می‌توان انتظار داشت که از این خودروها استقبال چندانی به عمل نیاید.

اختلاف قیمت سایر محصولاتی که در سامانه یکپارچه به فروش رسیدند با بازار آزاد چندان زیاد نبود و از سوی دیگر این روزها بازار خودرو در حال تجربه رکود عظیمی است.این رکود باعث شده تا تب و تاب خرید خودرو باق یمت کارخانه‌ای و فروش در بازار آزاد فروکش کند.

برای دریافت اخبار و اطلاعات بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌‎نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.