خبر مهم:

کد مطلب: ۲۱۵۶۹۶

ارزهای دیجیتالی را عمیق‌تر درک کنید

ارزهای دیجیتالی را عمیق‌تر درک کنید

کلمه بیت‌کوین با هکرها و خوره‌های تکنولوژی اجین شده بود. افرادی که بحث‌شان سر این مسئله بود که باید با بیت‌کوین، این پول جدید و جادویی اینترنتی، پیتزای قارچ سفارش دهند یا پپرونی!

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتالی به بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار رسیده است. بگذارید دوباره این عدد را بخوانیم، ۴۰۰ میلیارد دلار که البته دو ماه بیش به مرز ۸۰۰ هم رسیده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیت‌کوین صنعتی کاملا جدید را متولد کرد که در آن تمام رهبران و بازارهای بزرگ اقتصادی را کنار زد؛ آن‌ها را مجبور به تماشا کرد تا از این تکنولوژی جدید درس بگیرند و رویکردهای خود را برای ورود به این بازار زیبا و اغوا کننده از نو بنویسند.

صرافی‌های ارزها دیجیتالی، جایی که می‌توانید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی را مبادله‌کنید و از نوسانات قیمتی آن برای پول درآوردن بهره‌برداری نمایید.

با این حال، هرکسی که یک ساعت برای برسی این بازار وقت صرف کرده باشد می‌تواند بگوید که چنین نوساناتی درعین‌حال بسیار مرعوب‌کننده و ترسناک‌اند. نوساناتی که در یک بازار سنتی هیچ گاه دیده نمی‌شوند.

فردی با ضریب هوشی متوسط این بازار را یک بازار پر نوسان به حساب می‌آورد و از همین‌رو بیشتر مردم از ورود به چنین بازاری امتناع می‌کنند. به بدترین اتفاقی که ممکن است بیافتد فکر می‌کنند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا خود را درگیر آن نبیند که روزی در یک بازاری با تغییراتی به این گستردگی دست‌وپا بزنند.

صحبت ما در مورد صرافی‌هایی است که در سطح جهانی مبادله می‌کنند و از همین رو ما در حال دست‌وپنجه نرم کردن با تغییر قیمت‌هایی هستیم که در دقیقه و ثانیه رخ می‌دهند. اینجاست که سرمایه‌گذاران در هر لحظه و مدام تصمیم می‌گیرند که قیمت بازار چه میزان باشد.

تجار و افراد ریسک‌پذیر، به‌دنبال فرصت‌ها هستند و از همه بیشتر به دنبال پول!

به طور کلی، مردم نسبت به تمام چیزهایی که با آن آشنا نیستند یا هنوز خود را اثبات نکرده‌اند، بدبین هستند. تنها عده کمی از مردم هستند که باور دارند می‌توانند دنیا را تغییر دهند. مگر می‌شود که یک هنرمند بدون مخاطبان تیزبین خود به‌جایی برسد؟ هنرمند بدون آنها هیچ‌چیز نیست.

بیت‌کوین، سال گذشته در مقایسه با ارزهای دارای پشتوانه عملکرد بدی را از خود به نمایش نگذاشت. به طور میانگین، میزان بازدهی روزانه این ارز مثبت بوده، با این حال نوسانات آن در مقایسه با تمامی آنها بالاتر بوده است، اما تقریبا هشت درصد سقوط ارزش پوند در مقایسه با سقوط ۱۵ درصدی بیت‌کوین، تفاوت چندانی ندارد. جدول زیر آمارهای ارزهای مختلف را در مقایسه با دلار آمریکا را در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد.

انحراف زیاد در درک ذخیره ارزش و روش انتقال ارزش بیت‌کوین

یکی از مشکلاتی که باعث به وجود این نوسان می‌شود، تفاوت در فهم ارزش ذاتی ارزهای دیجیتالی به عنوان یک روش انتقال ارزش و یک مفهوم در ذخیره ارزش است.

ذخیره ارزش عملکردی است که در آن، کالا یا دارایی در آینده، به وسیله یک سری از پیش‌بینی‌ها، مورداستفاده قرار می‌گیرند. این عملکردها شامل پس انداز و تبادل با کالاها یا خدمات نیز می‌شود.

روش انتقال ارزش نیز را می‌توان این گونه تعریف کرد که هر شی‌ یا مفهومی که به منظور انتقال دارایی از صورتی به شکل یک کالا، بین طرفین معامله شود.

بی‌ثباتی بیت‌کوین در حال حاضر به نوعی باعث ابهاماتی در ارزش ذخیره آن می‌شود، اما تا حدود زیادی نوید یک ارزش انتقال بدون استهلاک را می‌دهد.

در عین حال که این دو عامل در قیمت فعلی بیت کوین در مقابل دلار آمریکا با تفاوت‌های زیادی همراه‌اند، اما می‌توانیم ببینیم که بیت‌کوین نیز مانند دیگر ارزهای دارای پشتوانه، با نشر اخبار مختلف تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

بازار ارزهای دیجیتال و داستان ماهیگیر

یک ماهیگیر با نام «چائو»، یک ماهی قزل‌آلای باله زرد کمیاب را صید می‌کند و در بازار شهر از لذیذ بودن این غذا برای مردم صحبت می‌کند. به سرعت هتل‌های پنج ستاره شهر، رستوران «میشلین» و ستاره‌های گروه «وانابی»، شروع به پیشنهاد قیمت‌های بالا برای این صید می‌کنند. در نهایت این قزل آلا هفتاد درصد بیشتر از قزل‌آلای معمولی به فروش می‌رود.

ارزش ذهنی یک ماهی یا یک سکه است که تعیین می‌کند تحرکات بازار برای آن روز خاص به چه میزان باشد. اگر یک خریدار فکر می‌کند که یک سکه خاص را در دست دارد، آن را تا زمانی که به ارزشی بالاتر برسد، نگاه خواهد داشت.

اگرچه عوامل مختلفی می‌توانند افراد را به فروش ترغیب کنند که این کار در نهایت موجب ایجاد نوعی تاثیر موجی بر روی بازار آن سکه خواهد شد و در این میان موج گسترده‌ای از فروشندگان به وجود خواهد آمد و در نتیجه آن بازار سقوط می‌کند.

از طرف دیگر، صحبت ما در مورد صرافی‌هایی است که در سطح جهانی مبادله می‌کنند و از همین رو ما در حال دست‌وپنجه نرم کردن با تغییر قیمت‌هایی هستیم که در دقیقه و ثانیه رخ می‌دهند.

اینجاست که سرمایه‌گذاران در هر لحظه و مدام تصمیم می‌گیرند که قیمت بازار چه میزان باشد. به‌طور کلی، خود بازار تنها یک کلکسیونی از کوین‌هاست.

بازار ارزهای دیجیتالی پیچیده است، سیستمی وابسته از سرمایه گذاران بزرگ و کوچک که در مورد طیف گسترده‌ای از سرمایه‌گذاری‌ها، به صورت ناهماهنگ تصمیم‌گیری می‌کنند.

در این میان کلمه بازار چیزی نیست که وجود خارجی داشته باشد. تنها اصطلاحی است که برای ارزش ذخیره‌ای یک ارز دیجیتال به کار می‌رود که پشتوانه آن تنها یک تکنولوژی است.

منبع: ارزهای دیجیتال

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.