خبر مهم:

کد مطلب: ۲۲۸۳۲۰

فناوری بلاک‌چین جایگزین سوئیفت خواهد شد

فناوری بلاک‌چین جایگزین سوئیفت خواهد شد

الکساندر برودیچ مالک یک شرکت فعال در حوزه بلاک‌چین معتقد است شرکت های فعال در حوزه بلاک‌چین در آینده جایگزین شرکت سوئیفت خواهند شد و مبادلات مالی به این طریق با هزینه کمتر انجام خواهد گرفت.

الکساندر برودیچ مالک شرکت یونیورسا بلاک‌چین است که در مصاحبه‌ای نظرات خود را درباره ارزهای دیجتالی و فناوری بلاک چین بیان کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، الکساندر برودیچ معتقد است که شرکت‌هایی که فناوری بلاک چین را جهت ارتباطات مالی راه‌اندازی می‌کنند در آینده جایگزین تعاونی سوئیفت خواهند شد.

وی همچنین گفته است که پترو، ارز دیجیتالی راه اندازی شده توسط ونزوئلا جهت بی اثر کردن تحریم‌های مالی آمریکا، اولین ارز دیجیتالی است و از امنیت بسیار بالایی برخوردار است که روسیه نیز باید از این کشور پیروی کند.

مشکل اصلی ارزهای دیجیتالی، عدم اعتماد مردم به آن‌هاست. بلاک چین فناوری است که مشکل اعتماد را حل کرده است.

یک «رمز ارز» اسکناس کلاسیکی است که توسط تکنولوژی‌های دیجیتالی منتشر می‌شود. لذا امکان مبادلات مستقل بدون دخالت دولت‌ها را فراهم می‌کند.

بلاک‌چین نسبت به سایر فناوری‌ها، بسیار کم هزینه‌تر است و نیاز بسیاری از کسب و کارها و فعالیت‌های مبادلاتی را برطرف می‌کند.

لازم به ذکر است که بلاک چین یک فناوری و بستر بدون مرز است. این فناوری می‌تواند در روسیه یا هر کشوری دیگری اجرایی شود.

در حال حاضر آلفا بانک روسیه بلاک چین را آزمایش کرده است و نشان داده است که می‌تواند با استفاده از آن تا ۲۰ هزار تراکنش در ثانیه را پشتیبانی نماید. اکنون آلفا بانک در حال بررسی ایجاد یک نظام پرداخت بین بانکی بر اساس بلاک چین یونیورسا است.

بلاک‌چین نوعی رابط دیجیتال است که سیستم‌های دیجیتالی شرکت‌های مختلف را به یکدیگر متصل می‌کند. از این طریق تولیدکنندگان، شرکت‌کنندگان و … جهت معاملات مرتبط می‌شوند.

در آینده تعاونی سوئیفت نیز ناگزیر خواهد بود که خود را تغییر دهد و از بلاک چین استفاده کند تا بدین طریق بتواند هزینه‌ها را کاهش دهد و نیازهای موسسات را برآورده نماید.

منبع: مقاومتی‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.