کد مطلب: ۲۵۴۵۵۹

آیا ارز مورد نیاز بخش تولید به اندازه کافی تامین می‌شود؟

آیا ارز مورد نیاز بخش تولید به اندازه کافی تامین می‌شود؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لزوم تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان تاکید کرد.

سیده حمیده زرآبادی؛ درباره وضعیت تامین ارز بخش تولید گفت: براساس گزارشی که دولت ارائه می‌کند گفته می‌شود ارز مورد نیاز تولیدکنندگان تامین می‌شود این در حالی است که براساس گزارش تولیدکنندگان و صنعتگران تنها حدود 10 الی 15 درصد ارز مورد نیاز با نرخ اعلامی از سوی دولت تاکنون تامین شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در حال حاضر ترخیص کالاهای مورد نیاز بخش تولید در گمرکات با مساله روبرو می‌‌شود به نحوی که می‌توان گفت ثبت سفارش کالا ناقص انجام می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گویا گزارش بانک مرکزی در مورد تامین ارز مورد نیاز بخش تولید براساس ثبت سفارش‌های اولیه بوده این در حالی است که تا زمانی که کالای مورد نیاز تولیدکننده و صنعتگر از گمرک ترخیص نشود نمی‌تواند کار خود را شروع کند.

نرخ برخی کالاها در بازار براساس دلار 6 هزار تومانی محاسبه می‌شود

زرآبادی تصریح کرد: خلل در تامین مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید باعث می شود در نهایت تولید نهایی کالا در کشور با مشکل روبرو شود و بدیهی است این موضوع به کاهش عرضه در بازار منتهی می شود که تبعات اقتصادی مناسبی به همراه ندارد.

وی افزود: باید پذیرفت نرخ برخی کالاها در بازار براساس دلار حدود 6 هزار تومانی محاسبه می کنند واین موضوعات به گرانی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم منجر شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد:اینکه در گزارش‌های اقتصادی عنوان شود افزایش قیمت کالاها در بازار وجود ندارد قابل پذیرش نیست بنابراین برای جلوگیری از ایجاد التهابات کاذب در بازار باید صداقت وجود داشته باشد و با تعامل و اتخاذ تدابیر اقتصادی مشکلات را حل کرد.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.