کد مطلب: ۲۹۶۷۳۵

دلالان از وضعیت بازار ارز سخن می‌گویند

گزارش میدانی از خیابان منوچهری تا فردوسی/ پیش‌بینی دلالان از آینده قیمت دلار

گزارش میدانی از خیابان منوچهری تا فردوسی/ پیش‌بینی دلالان از آینده قیمت دلار

با افزایش یک باره نرخ دلار و ایستادن آن در کانال 13 هزار و 100 تومان صرافی‌ها از هرگونه فروش دلار صرف نظر کرده و در مقابل مردم نیز برای تامین ارز به بازارهای غیررسمی مراجعه می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز، سه‌شنبه 13 شهریور ماه از میدان فردوسی تا خیابان منوچهری دلالان ارز پیش پای مردم ظاهر شده و از آنها تقاضای خرید و فروش پول‌های خارجی داشتند. با اوج گرفتن نرخ دلار آن هم به میزان 13 هزار و 100 تومان تعدادی از مردم به خیابان فردوسی مراجعه می‌کردند. یکی در این شرایط قصد فروختن دلارهای پس اندازه شده خود را داشت و دیگری در همان ساعت‌های ابتدایی ظهر که نرخ ارز به 12 هزار 850 رسید از رایزن‌هایِ خیابان پیشنهاد خرید دلار و یورو را می‌داد.

همچنین روز گذشته هم دلار نوسان‌های قیمتی زیادی داشت و این ارز خارجی در آخرین معامله به مرز 12 هزار و 900 تومان رسیده بود. حالا برخلاف اینکه صرافی‌ها در زمینه فروش ارز دست رد را به سینه متقاضیان می‌زدند اما بازار دلالان ارزی داغ بود. به طوری‌که امروز یکی از دلالان با آنکه نرخ نهایی دلار 13 هزار و 100 تومان ارزش‌گذاری شد اما به برخی دارندگان ارز پیشنهاد خرید دلار آن هم به نرخ 13 هزار و 200 تومان را ارایه می‌دادند.

3 5

ساعت 10 و 45 دقیقه امروز نرخ خرید دلار بر روی تابلوهای صرافی‌ها 12 هزار و 750 تومان اعلام شد و فروش این پول خارجی نیز با 12 هزار و 850 مورد داد و ستد قرار گرفت؛ باید گفت که این نرخ تا ساعت 11 و 15 دقیقه ظهر امروز ثابت باقی ماند. همچنین در همین ساعت نرخ یورو نیز به میزان 14 هزار و 500 تومان معامله شد.

اما ساعت 11 و 45 دقیقه با تغییر نرخ یورو و عبور آن از مرز 15 هزار تومان نرخ دلار نیز تغییر کرد و به مرز 13 هزار و 200 تومان رسید. همچنین در این ساعت تعدادی از صرافی‌ها نیز از فروش دلار و یورو صرف نظر می‌کردند و فروش دلار و یورو از مسیر صرافی‌ها انجام نشد.

پیش‌بینی دلالان از بازار ارز

امروز در بازار پرالتهاب دلار و یورو یکی از معامله‌گران در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید که چنانچه کسی قصد خرید ارزهای خارجی را دارد نباید خریدن آن را به تعویق بیاندازد. در این شرایط نمی‌توان اطمینان کرد؛ چرا که قیمت‌ها هر روز در حال اوج گرفتن است.

او در پاسخ به این پرسش که چرا دلالان نسبت به صرافی‌ها حاضرند برای خرید دلار بهای بیشتری را نسبت به قیمت رسمی آن پرداخت کنند، اظهار می‌کند: ما سوداگر هستیم اگر دلار را 200 تومان بیشتر از نرخ رسمی آن به مردم پیشنهاد دهیم در ساعات بعد می‌توانیم چند درصد گران‌تر بفروشیم. خوشبختانه تقاضا برای خرید ارز وجود دارد و ما ضرری را متحمل نخواهیم شد؛ چرا که بازار پر نوسان است و این طورکه به نظر می‌رسد پول‌های خارجی روند کاهشی قیمت‌ها را تجربه نخواهند کرد، مگر اینکه در بخش‌های سیاسی قطعنامه‌ای امضا و به یک باره قیمت‌ها با افت شدید مواجه شود.

2 7

همچنین دلال دیگری در همان حوالی میدان فردوسی 25 سال بیشتر سن ندارد. بابت خرید 12 هزار دلار با همکارش اختلاف نظر و قصد دارد مشتری همکارش را برای خرید دلارش آن هم به ازای هر دلار 13 هزار و 200 تومان متقاعد کند.

این دلال جوان بازار ارز می‌گوید: با افزایش نرخ دلار و رسیدن آن به کانال 13 هزار و 200 تومان فضای خیابان فردوسی تا منوچهری امنیتی و پر التهاب شده است.

او در ادامه می‌افزاید: از صبح کله سحر تا ساعت 11 ظهر میزان خرید و فروش وضعیت عادی را سپری می‌کرد و به یک باره با افزایش نرخ یورو قیمت دلار نیز تحت تاثیر قرار گرفت؛ از آن ساعت به بعد فروشنده واقعی را در بازار ارز ندیدم و اکثر مردم فقط برای انجام معامله به حرف اتکا می‌کردند.

این دلال جوان بازار ارز می‌گوید: به نظر می‌رسد در سه روز آینده نرخ دلار به کانال 14 هزار و 500 تومان هم نزدیک شود. در حال حاضر امروز قیمت فروش دلار از سوی صرافی‌ها 12 هزار و 400 تومان بود اما آیا آنها ارز لازم را برای عرضه دارند؟ بنابراین مردم مجبورند بدون درد سر برای خرید و فروش ارز به بازارهای دلالی مراجعه کنند.

مردم با افزایش نرخ ارز چه واکنشی نشان دادند؟

اما با نزدیک شدن دلار به مرز 13 هزار و 100 تومان سراغی از صرافی‌ها گرفتیم. با آنکه امروز قیمت دلار نوسانات زیادی را تجربه داشت اما یکی از صرافان خیابان منوچهری به یکی از فروشندگان ارز وعده خرید دلار آن هم به نرخ 13 هزار و 200 تومان را می‌داد.

این فروشنده می‌گوید: 12 هزار دلار داشتم و متوجه شدم که نرخ دلار به مرز 13 هزار تومان رسیده است، به نظر رسید که امروز زمانی مناسبی برای آب کردن این مقدار(12 هزار دلار) پول خارجی باشد. ابتدا قصد داشتم که این حجم از پول را در بازار غیررسمی بفروشم اما نرخ‌هایی که از سوی دلال‌ها ارائه می‌شد چشمگیر و جذاب نبود. اما برای آخرین بار برای فروش دلارها به یکی از صرافی‌های خیابان منوچهری مراجعه کردم.

6 4

او عنوان می‌کند: این صراف خیابان فردوسی اما برای خرید دلارهایم پیشنهاد جذابی داد و گفت که دلارهای موجود را به نرخ 13 هزار 200 تومان خریداری می‌کند اما منابع ریالی را فردا از طریق شبکه بانکی به دستم می‌رساند که از این پیشنهاد هم صرف نظر کردم.

حال با آنکه برخی گران‌تر شدن دلار را پیش‌بینی می‌کنند اما عده دیگری معتقدند که دولت اجاره نمی‌دهد نرخ دلار از کانال 12 هزار تومان عبور کند. حالا باید منتظر ماند و دید که بازار ارز در آینده چه مسیری را در پیش می‌گیرد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کورش باقری

    مرگ بر امریکای جنایتکار!

    • میلاد

      آمریکا مسئولان و دلال های خودمون هستن ☺

  • هادی

    همینجوزی که تیم های فوتبال برای مربی گری ارایه بازی بهتر از مربی های خارجی دعوت میکنن تا بازدهی بیشتری داشته باشن, بنظرم دؤلت باید ؤزارت خؤنه هارؤ به بخش خصؤصی بده ؤ ؤزیر معاؤن ها ؤ تیم های اقتصادی رؤ از کشؤرهای خارجؤن بدن تا مملکت ر اداره کنن .
    اینجؤر ی دزدی ؤ فساد رانت خؤاری زالؤ زاده بازی جلؤش گرفته میشه ؤ مملکت پیشرفت میکنه
    چطر ما برای اداره یک تیم فتبال ملیؤنها دلار به یه مربی خارجی میدیم /[ب همین کار برای اداره مجلس ؤزارت خؤنه های دیگه یدیم / بخدا ارزن تر در میاد انقده دزدی نمیشه ؟ اصلا مملکت بدیم دست بخش خصؤصی

  • ناشناس

    مرگ بر خیانتکار زالو صفت

  • ناشناس

    نرخ دلار از 12 هزار تومن هم عبور کرد ازین دولت بخاری بلند نمیشه.اگه خودش اتش رو بیشتر ندمه