کد مطلب: ۲۹۸۰۹۵

دولت و بازار برای کنترل قیمت‌ها هماهنگ شوند

دولت و بازار برای کنترل قیمت‌ها هماهنگ شوند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط بازار جزیره‌ای شده است و هر بخش کار خودش را می‌کند، گفت: کنترل قیمت ارز نیازمند هماهنگی دولت و بازار است.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، درباره نوسان‌های قیمت‌ ارز و ناکارآمدی بازار ثانویه،‌ اظهار کرد: هر زمان میان بازار و دولت فاصله بیفتد دیگر هیچ ابزاری نمی‌تواند در کنترل قیمت‌ها کارگر واقع شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی اضافه کرد: وقتی بازار احساس کند دولت دیگر به دادش نخواهد رسید و میزان ارز و سکه در بازار محدود است، قیمت‌ها سر به فلک می‌کشد؛ اما اگر بداند که آبی برای روان شدن هست، قیمت‌ها خودبه‌خود کاهش می‌یابد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: متاسفانه شرایط بازار جزیره‌ای شده است و هر بخش کار خودش را می‌کند، یعنی مسئولان کار خود را پیش می‌برند و بازار هم روش خودش را می‌پیماید و هیچ‌گونه هماهنگی میان تصمیم‌های دولت و بازار وجود ندارد؛ بنابراین کنترل قیمت ارز نیازمند هماهنگی دولت و بازار است.

نماینده مردم آمل و لاهیجان در مجلس شورای اسلامی مردم با توجه به مشکلات معیشتی خود، ارز خریداری می‌کنند، خاطرنشان کرد: بعضی از مردم دانشجو خارج از کشور دارند و نمی‌توانند او را بدون ارز رها کنند،‌ برخی هم بیمار خود را خارج از کشور درمان می‌کنند که اینها مجبورند از هر طریق ارز خود را تأمین کنند و بازار هم هر قیمتی که بخواهد ارز را به اینها می‌فروشد.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه متاسفانه فروشندگان ارز آزاد قابل تعقیب نیستند، تصریح کرد: باید در بازار و دولت احساس مسئولیت شود،‌ تا بتوان کار را مدیریت کرد، اکنون همه چیز رها شده و این عدم مسئولیت پذیری به این فضا دامن زده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت باید مسئولیت بپذیرد و نمی‌تواند بگوید شرایط بازار ارز به ما ربطی ندارد.

نماینده مردم آمل و لاهیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی که جلسات مجلس بدون خروجی تمام می‌شود، نتیجه بهتر از این عاید نخواهد شد و پاسخگویی را به دنبال نخواهد داشت.

منبع: آنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.