خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۲۹۸۹۴۲

گزارش میدانی تجارت‌نیوز از بازار ارز

معامله‌گران در تکاپو/قیمت دلار در کف بازار چند است؟

معامله‌گران در تکاپو/قیمت دلار در کف بازار چند است؟

نرخ دلار امروز در خیابان فردوسی با نرخ 12 هزار و 700 تا 13 هزار تومان برای فروش روی تابلوی صرافی‌ها خودنمایی می‌کند. هم‌زمان قیمتی که معامله‌گران با نرخ آزاد اعلام می‌کنند تا 13 هزار و 300 تومان می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز صرافی‌ها نسبت به هفته‌های اخیر روز‌های آرام‌تری را سپری می‌کنند و معامله‌گران به دنبال فروشندگان دلار هستند. نرخ خرید را 13 هزار و 200 تومان می‌گویند اما برای این که معامله جوش بخورد تا نرخ 12 هزار و 300 تومان نیز حاضر به خرید هستند.

یکی از صراف‌ها علت کم شدن متقاضیان ارز را این‌گونه شرح می‌دهد:« سفر‌های تابستانه رو به اتمام است و در هفته گذشته نرخ دلار تا 15 هزار تومان بالا رفت و بیشتر بازار ارز شاهد فروش دلار از سوی دارندگان بوده و خرید دلار به نسبت کم‌تر از ماه قبل است.»

صرافی فرجام هم که معمولا یکی از شلوغ‌ترین صرافی‌های خیابان فردوسی است چند روزی می‌شود که روز‌های آرامی را می‌گذراند و نرخ‌ها را روی تابلو نمی‌برد.

یکی از معامله‌گران ثابت خیابان فردوسی درباره نرخ ارز می‌گوید:« قیمت دلار امروز با حباب بالا رفته است و تا پایان امروز افت قیمت خواهد داشت.اکنون بهترین زمان برای فروش دلار است و نه خرید آن.»

از سوی دیگر یکی از معامله گران نسبت به این پیش‌بینی شک دارد و نظرش را این طور بیان می‌کند:«ما که دلال هستیم. به نفع ما است که با قیمت پایین خرید انجام بدهیم و با نرخ بازار آزاد دلار را بفروشیم. الان هم من ترجیح می‌دهم دلار بخرم تا بفروشم. الان دیگر احتکار دلار هم رایج شده و همه منتظر هستند گران بفروشند و این باعث شده معامله‌ها کمتر شود.»

تب خرید دلار از سوی معامله‌گران بازار را پر از چانه‌زنی کرده و آینده نامعلوم نرخ دلار همچنان افراد ریسک پذیر را به خرید و فروش دلار سوق می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.